Wpis z mikrobloga

Aktualny #metar z godziny 16:00 (kliknij na lotnisko, aby zobaczyć odkodowany metar)

#metar - co pół godziny (sub/czarnolisto) #metar00 - co godzinę

EPBY 111500Z 28008KT 9999 OVC014 05/03 Q1031 =

EPGD 111500Z 27007KT 3000 BR BKN007 03/03 Q1029 R11/290095 =

EPKK 111500Z 25006KT 9999 BKN020 04/01 Q1033 =

EPKT 111500Z 22006KT 5000 BR SCT011 BKN015 04/01 Q1033 =

EPLB 111500Z 26005KT 0400 FG VV002 03/03 Q1029 =

EPLL 111500Z 26004KT 0500 -DZ FG OVC003 04/04 Q1032 =

EPMO 111500Z 26006KT 2200 BR OVC016 03/03 Q1030 =

EPPO 111500Z 27006KT 7000 SCT008 BKN012 06/05 Q1032 R10/29//95 =

EPRZ 111500Z 23007KT 9999 FEW015 BKN026 03/00 Q1032 =

EPSC 111500Z 27003KT 7000 BKN013 05/03 Q1032 =

EPWA 111500Z 28006KT 3000 BR SCT004 BKN016 04/04 Q1031 NOSIG=

EPWR 111500Z 26005KT 9999 BKN027 08/05 Q1033 =

EPZG 111500Z 25005KT 230V290 4800 BR OVC004 06/06 Q1033 =

#metar #metarbot #bot (wersja #beta)

zapytania/infrormacje: @Mehgods

Czym jest METAR? Jest to format raportu o pogodzie używany w meteorologii lotniczej i prognozie pogody więcej informacji:


151800 dzień 15. bieżącego miesiąca, raport z godziny 1800 zulu (czas UTC), lokalny dodaj +1


27025KT - wiatr z kierunku 270 stopni o sile 25 węzłów


29028G43KT - wiatr z kierunku 290 stopni o sile 28 węzłów w porywach do 43


9999 lub 0300 - widzialność w metrach, CAVOK = Cloud and Visibility OK


BKN005 - podstawa chmur (BKN005 broken 500ft )


01/M02 - temperatura/punkt rosy w tym przypadku +1/-2


Q0999 - ciśnienie QNH w tym przypadku 999hPa