Wpis z mikrobloga

Aktualny #metar z godziny 13:00 (kliknij na lotnisko, aby zobaczyć odkodowany metar)

#metar - co pół godziny (sub/czarnolisto) #metar00 - co godzinę

EPBY 111200Z 27010KT 240V300 9999 OVC014 06/04 Q1031 =

EPGD 111200Z 27006KT 5000 BR BKN007 04/03 Q1029 R11/290095 =

EPKK 111200Z 25011KT 9999 BKN030 05/01 Q1034 =

EPKT 111200Z 32008KT 7000 SCT015 BKN023 04/M00 Q1033 =

EPLB 111200Z 26009KT 0800 -DZ FG OVC003 03/02 Q1029 =

EPLL 111200Z 26004KT 1200 BR OVC003 04/04 Q1032 =

EPMO 111200Z 26008KT 1400 R08/1600N BR BKN002 OVC019 03/03 Q1031 =

EPPO 111200Z 28006KT 7000 BKN008 07/06 Q1032 R10/29//95 =

EPRZ 111200Z 24009KT 9999 OVC011 03/M01 Q1033 =

EPSC 111200Z 25006KT 7000 BKN013 05/04 Q1032 =

EPWA 111200Z 27009KT 1500 -DZ BR OVC001 04/04 Q1031 TEMPO BKN002=

EPWR 111200Z 24006KT 210V270 9999 FEW030 10/06 Q1033 =

EPZG 111200Z 26010KT 220V300 5000 BR OVC005 06/06 Q1033 =

#metar #metarbot #bot (wersja #beta)

zapytania/infrormacje: @Mehgods

Czym jest METAR? Jest to format raportu o pogodzie używany w meteorologii lotniczej i prognozie pogody więcej informacji:


151800 dzień 15. bieżącego miesiąca, raport z godziny 1800 zulu (czas UTC), lokalny dodaj +1


27025KT - wiatr z kierunku 270 stopni o sile 25 węzłów


29028G43KT - wiatr z kierunku 290 stopni o sile 28 węzłów w porywach do 43


9999 lub 0300 - widzialność w metrach, CAVOK = Cloud and Visibility OK


BKN005 - podstawa chmur (BKN005 broken 500ft )


01/M02 - temperatura/punkt rosy w tym przypadku +1/-2


Q0999 - ciśnienie QNH w tym przypadku 999hPa