Wpis z mikrobloga

@3000swin: tak zaprojektowali konsole, na dany nośnik i deweloper musi sobie z tym radzić. tam gdzie masz więcej miejsca możesz upchnąć lepsze tekstury, dodatkowy kontent itd.

https://strefapsx.pl/porownanie-playstation-z-nintendo-64/

Te same gry powstałe na obie konsole często w przypadku N64 pozbawione były prerenderowanych filmików lub części ścieżki dźwiękowej. Z powodu małej pojemności kartridża na Nintendo nie ukazało się choćby sławne Final Fantasy VII, które już w wersji na Szaraka zajmowało 3 płyty CD.
@3000swin: czytałem kiedys, ze bylo to samo w roznych miejscach, zeby laser nie musiał wraca daleko bo to doczytywanie by spowalnialo, nie wiem ile w tym prawdy. Na pewno nie mieli takiej spiny z kompresją wszystkiego majac cd rom do dyspozycji.
@3000swin: N64 miało kartridże, które były drogie, więc upychali i kompresowali jak najmocniej, żeby się zmieściło.
Na PSX nie było sensu bawić się w kompresję, bo było za mało RAM-u (2 MB, N64 miało 4MB), by trzymać jednocześnie dane skompresowane i zdekompresowane, więc na płycie dane były po prostu nieskompresowane. N64 mogło też dekompresować dane bezpośrednio z kartridża, bez ładowania, PSX nie. Poza tym na PSX nie było to samo, często