Wpis z mikrobloga

#coolstory

Jakieś 20 min temu pomagałem kolesiowi pchać samochód (jakieś nowe #!$%@? wie co) Na sugestie żeby odpalić go na pych zamiast pchać kawał drogi na miejsce powiedział, że producent zabrania, a nawet jak by próbował to mu komputer nie pozwoli. No to może na kable, zawsze mogę podjechać bo bliziutko, też nie, kabli rozruchowych nie można wcale założyć, blokada fizyczna, a nawet jeśli jakimś cudem się uda to znowu komputer nie pozwoli i jeszcze naskarży w ASO przy przeglądzie.

Witki mi opadły całkowicie, czy można akumulator wyciągnąć i podładować prostownikiem już z litości nie pytałem. Jak będę kupował nowy samochód to tylko 15 letni grat który ma w podręczniku instrukcje krok po kroku jak odpalić go na pych i naprawić większość awarii za pomocą podstawowego zestawu narzędzi + szara taśma i WD40.

#motoryzacja #nowetechnologie
  • 25
też nie, kabli rozruchowych nie można wcale założyć, blokada fizyczna, a nawet jeśli jakimś cudem się uda to znowu komputer nie pozwoli i jeszcze naskarży w ASO przy przeglądzie.


@Antylogic: co za bzdury. w takim razie ciekawe, w jaki sposób podłączył akumulator do samochodu?
@Sepang: cytat gościa "założyli na akumulator jakiś zasrany plastik z fantazyjnymi śrubkami których nie idzie odkręcić normalnym śrubokrętem" sam pod maskę nie zaglądałem ale znając fantazje inżynierów chevroleta którzy w sadzili aku do zderzaka (chyba nawet było na wykopie) to mu wierzę.
@pogop: już nie przesadzajcie, zapewne w instrukcji jest napisane jak odpalić samochód w sytuacji awaryjnej (prawdopodobnie drugi akumulator podpina się inaczej i stąd ta blokada na akumulatorze - inaczej tzn. klema minusowa do jakiegoś punktu silnika albo karoserii)
@pogop: można, tylko trzeba przeczytać instrukcję (np. samochód jest dość mądry i ma czujnik zużycia prądu, który złe podłączenie może uszkodzić). A czujnik zużycia prądu może służyć do regulacji napięcia ładowania, tak żeby ładowanie odbywało się już na nagrzanym silniku chyba, że jest konieczne już teraz.
@BratProgramisty: jak się na czymś nie znamy to nie zabieramy zdania.

W nowoczesnych samochodach nastawą (set point) regulatora napięcia akumulatora zarządza ECU silnika, które na podstawie odczytów temperatury otoczenia (czy też temperatury w komorze silnika), temperatury silnika, stanu naładowania akumulatora (bilansu prądu z czujnika) dobiera odpowiednią wartość napięcia ładowania i przesyła ją po magistrali danych do kontrolera alternatora. Dzięki sprawnemu zarządzaniu możliwe staje się zmniejszenie spalania paliwa, zmniejszenie emisji szkodliwych związków