Wpis z mikrobloga

no i ponownie "filmowy grip"

dzisiaj takie małe info o moim ulubionym wózku filmowym "fisher 11"

niewielu filmowców lubi wózki fishera, ponieważ wbrew pozorom nie są one aż tak zajebiste jak wózki chapman.
no, ale ja je lubie i postaram się pokazać co i jak.
macie poniżej fotkę z numerkami, opowiem o podstawowych elementach takiego wózka

standardowo pożycza się wózek pod kamerę i tzw wózek z akcesoriami (ten po lewej)

1. jest to hamulec wózka
2 dźwignia zmiany biegów (fisher ma zawsze 3 biegi: a) koła skręcają w kółko; b) tylko tylne koła się obracają c) tryb "rak": każde koło obraca się w identyczny sposób
fisher ma taką dośc dziwną metodę umieszczania go na tory. otóż należy ustawić bieg na tryb koło, przekręcić o 180 stopni i koła "wywalamy" bebechami do przodu, tzn wewnętrzna nakładka na koło pasuje do podstawowego rozstawu torów.

4. koła z blokadami do torów krętych (włącza się takie blokady i to powoduje, że wózek nie wypadnie z torów. w chapmanie tego nie ma, trzeba po prostu wyłączyć wszystkie blokady i koła latają luzem. ale na krętych torach powodują, że wózek nie wypadnie z torów.

5. tzw 4-way leveler - to jest poziomica do głowicy kamery. ta na fotce to tryb normalny (w zestawie jest jeszcze tzw low mode - czyli można ułożyć kamerę znacznie niżej niż zwyczajnie ramie pozwala

6 i 10. boczne platformy i platformy przednie (tzw big i narrow no i tzw elephant nose). dodaje sie je do wózka, jeśli operator siedzi na wózku i po prostu podkłada się mu to pod nogi żeby mu było wygodniej operować

7. różne odmiany "nosów"... to są tzw nakładki na poziomice, które wydłużają ramie wózka. najczesciej stosuje się dwa rozmiary, długi i krótki. czasami (np jeśli kręcimy pod filmy niehoryzontalne, jest nakładka tyu "L"

8. przedłużacze do krzesełek

9. uchwyty do wózka w przypadku, kiedy wózek trzeba przenosić np na tory.

wózki fishera mają od #!$%@? wad, tzn niewiele pasuje do czegokolwiek.... np wózki chapmana mają identyczne rozmiary elementów, tzn przedłużacze krzesełek mogą służyć jako uchwyty do przenoszenia... albo pompowania wózka... itp itd.
co jeszcze... te dodatkowe platformy... w tym wózku każda jest #!$%@? inna... więc musisz dokładnie wiedzieć, którą chcesz do czego dołączyć. w chapmanie masz 2 typu i one pasują do każdej możliwej pozycji.
ten system kół jest również porypany... nie da sie bowiem prostować ustawień kół względem siebie bo on ma te pieprzone blokady. w chapmanie robisz tak... wyłączasz blokadę, przykładasz do kół poziomicę i ręcznie je prostujesz.

no i wymiana kół.. bo musicie wiedzieć, że są 3 rodzaje kół do wózków. tutaj to katorga... w chapmanie 5 minut roboty.

mimo to, lubie kształt tego wózka a i ramię jest precyzyjniejsze (w tym wózku masz wiele opcji regulacji opadu, w chapmanie za #!$%@? tego nie zrobisz)

no i jest jeszcze jedna ogromna różnica. otóż fisher składany jest w fabryce w większości przez maszyny. chapman natomiast robiony jest ręcznie, tzn nie ma na świecie dwóch identycznych wózków.

wiem, że informacji dużo, ale może kogoś to kręci (tak jak mnie).
jeśli jakieś pytania o ten wózek, to śmiało. postaram się odpowiedzieć na te, na które będę znał odpowiedź.
pozdro!

#grip
#filmowygrip
#film
#fisher11
kai-humai - no i ponownie "filmowy grip"

dzisiaj takie małe info o moim ulubionym ...

źródło: comment_1649175472lyjDCtMs0aPOjgTlo2TsIi.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz