Wpis z mikrobloga

@jedyny_wolny_login: >""części do takich aut nie istnieją, patrz captiva""
Nie do końca prawda. Tylko trzeba szukać części do opla. Ten sam silnik siedzi w oplu, o oznaczaniu z18xer. Części są bardzo dobrze dostępne.
  • Odpowiedz
@Majonezowy_Baron: nie wiem czy w 1.6 są.
Częsty objaw to stukanie przez chwilę po uruchomieniu. Z tym się zazwyczaj jeździ długo. Jak do tego auto zacznie tracic moc na wyższych obrotach można rozważyć wymianę.
Gdy uszkodzone koło ma wpływ na osiągi auta, zazwyczaj komunikuje błędem, ale nie zawsze.
Czasami wystarczy tylko wyczyści sitka zaworów które doprowadzają olej.
Pozatym mogą być przyczyną wycieku oleju, jak wyrobi się czop gdzie siedzi uszczelniacz.
  • Odpowiedz
@cacyyy to jest Ecotec 1.6 113km, z tego co googlowałem to KZFR ma.
Stukania chyba nie ma, ale za to powraca błąd położenia wałka rozrządu. Rok temu w listopadzie był wymieniany wałek po stronie kierowcy bo poprzedni właściciel olał wymiany oleju i był gnój i zniszczony wałek. Od tamtego czasu check wraca, czasami gaśnie sam. Ostatnio znajomy mechanik wymienił czujnik położenia, ale to nie pomogło. Aktualnie czekam na wymianę oleju i
  • Odpowiedz
@Majonezowy_Baron: A wałek jest na pewno taki sam? Tam w sumie były trzy generacje. Ogólnie każdy pasuje. Ale wizualnie wyglądają inaczej. Nie wiem czy mechanicznie są takie same, czy na przykład płoza wałka z której czujnik łapie sygnał, jest w tym samym miejscu.
Po zdjęciu pokrywy zaworów będzie widać. Moge podesłać zdjęcie na co patrzeć.
Poza tym możesz sprawdzić czy znaki na kołach zmiennych faz się zgadzają. Na necie są
  • Odpowiedz
@cacyyy tego czy ten wałek jest taki sam, to nie mam pojęcia, robiłem u mechanika z polecenia w dużym mieście, ale potem się zawiodłem na nim i nie będę już z niego korzystał. Ja generalnie się znam na mechanice jak świnia na balecie, więc sam silnika, nawet samej pokrywy na pewno nie zdejmę. Do wymiany oleju raczej się ogranicze do interfejsu obd żeby kontrolować błąd, a jeżeli to nie pomoże to
  • Odpowiedz