Aktywne Wpisy
dead_king +45
Halabanacha +9
#!$%@? ja nie wytrzymam. Jestem z partnerka od 6 lat w związku planujemy ślub od roku, a za miesiąc go bedziemy brali. Wczoraj byliśmy u mojego swiadka bo miał rocznicę ślubu i oglądaliśmy film z jego wesela. Mają taką tradycje więc go ogladaja co roku, ja już kilka razy widziałem, ale nigdy z przyszla żoną bo nie bylo okazji, dla mnie ten film to żadna nowość. Na tym weselu byłem z inną
Czy możecie mi powiedzieć dlaczego w tej linijce kodu: for(int j = 0; j < cars[i].length; ++j) jest "i" w nawiasach kwadratowych przy cars.length, i dlaczego w ogóle "i"?
Kod wygląda tak chcę otrzymać wszystkie liczby znajdujące się w obu zbiorach zbioru "cars"
public class Main {
public static void main(String[] args) {
int[][] cars = { {1, 2, 3, 4}, {5, 6, 7} };
for (int i = 0; i < cars.length; ++i) {
for(int j = 0; j < cars[i].length; ++j) {
System.out.println(cars[i][j]);
}
}
}
}
Dwoję się i troję ale w kursie nie jest wytłumaczone dlaczego a nie mam kogo zapytać. Próbowałem wielu sposobów coś zmieniać, podstawiać i nie mogę do tego sam dojść.
Będę wdzięczny nawet za wskazówkę.
#java #programowanie
@coffemaker: Tablice
i w tym miejscu to obecny stan licznika pętli for, składnia tablic w Javie (i nie tylko) pozwala dostać się do elementu tablicy pod indeksem n poprzez nawias kwadratowy (np. tablica[5] oznacza szósty element w tablicy - indeksowane od zera). W tym miejscu oznacza to, że jeśli licznik pętli pod i wynosi 2, to sprawdzamy trzeci element tablicy, jeśli 3, to czwarty etc., po kolei
Pierwsza pętla - korzystająca ze zmiennej "i" iteruje sobie po tablicach.
Druga pętla - korzystająca ze zmiennej "j" dla każdej takiej tablicy iteruje po jej elementach.
Porównując do czegoś bardziej namacalnego - masz szafkę z książkami, która ma kilka półek.
Pierwsze iterowanie jest: "dla każdej półki", drugie: "dla każdej książki na wybranej półce".
Finalnie masz: dla każdej półki, dla każdej książki na
@OstatniSamuraj: smacznej kawusi i miłego popołudnia ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Advent of Code - takie świąteczne wyzwania programistyczne
Możesz sobie wybrać dowolny rok:
https://adventofcode.com/2015
Fakt, że po angielsku, ale uczy nie tyle programowania, co myślenia programistycznego i algorytmicznego. To taki odpowiednik matematycznych zadań z treścią. Stopień trudności rośnie z kolejnymi zadaniami i fakt, niektóre są ciężkie.
Ale tym większa satysfakcja jak się je uda rozwiązać.
I