Wpis z mikrobloga

Wymieniał ktoś może w a4 b6/b7 czujnik ciśnienia oleju. U mnie w 1.8t jest chyba za filtrem oleju. Pojawiło mi się niskie ciśnienie oleju, choć komunikat nie pali się zawsze, do 20km nie pojawi się ani razu, dłuższa jazda już się pojawia. Miska była ostatnio zwalana, smok czyszczony, więc podejrzewam czujnik. Samego ciśnienia nie mierzyłem, ale myślę że pompa jest ok skoro samochód ma moc. Zdjęcie poglądowe.
#audi
downight - Wymieniał ktoś może w a4 b6/b7 czujnik ciśnienia oleju. U mnie w 1.8t jest...

źródło: comment_1646672525qFHOOe4GBz2fI7SWnWSwvn.jpg

Pobierz
  • 22
@giguga: Opie ogarnij się. Olej rozgrzewa się dłużej niż płyn chłodniczy. Albo masz pompę do wymiany albo sinik do remontu. Pierwsze co to sprawdź ciśnienie oleju na rozgrzanym silniku. Jak wymieniasz filtr oleju to zawsze go rozcinaj, rozłóż i zobacz czy nie znajdują się na nim maleńkie srebrne płatki świadczące o zużyciu panewek. Co ma pompa oleju do mocy silnika?
@downight: 36k przebiegu? polecam sprawdzić silnik pod kątem tego co pisze @giguga. Oczywiście odpukać i spluwam przez lewe ramię, niech jeździ aż będzie nadawał się na żyletki. Olej, szczególnie w starszych samochodach rozgrzewa się dosyć długo. Moje paseratti b5 vr5 z 2001 nagrzewa się w obecnych warunkach dopiero po 10km więc zakładam że olej jest dobrze nagrzany dopiero po 20km, a to benzin...
Nie było ostatnio spadku mocy? nie czuć
@downight:
Po pierwsze, demontaż miski i czyszczenie smoka.
Po drugie, rozbierz pompę oleju, żeby sprawdzić stan zębatek, gładzi dekielka i obudowy.
Po trzecie, trzeba sprawdzić działania zaworu upustowego w korpusie filtra oleju. Najlepiej sprężarką.
Po czwarte, wymień filtr oleju na coś markowego.
Potem rozgrzej silnik i zrób pomiar ciśnienia oleju. Ma rosnąć liniowo 2 tys obrotów - 2 bar, 3 tys - 3 bar, itp ale nie może być niższe niż
@downight: Może być też tak, że miałeś pecha i kupiłeś wadliwy filtr oleju który dławi ciśnienie. Czasami zdarzały się takie akcje z mało wydajnymi filtrami i czujnik głupiał. Jeśli przed wymianą nie było problemów to trzeba się przyjrzeć dlaczego teraz problem się pojawił. Sprawdź też podłączenie przewodu do czujnika i sam czujnik czy nie jest zaolejony.