Wpis z mikrobloga

@Bego9: komp na 5 lat, tak to sobie tłumacz...

3080 w momencie premiery nie wyciągała 60fps w 2k w grach które startowały w tym samy kwartale, musieli łatać wypuszczając 3080ti. pcie 5.0, ddr5, walka z amd powodująca przeskok z premiery na premierę taki co się Intelowi wcześniej przez 6-8 lat nie trafił, nowe technologie w gpu gdzie wydajność w rtx podwaja się co generację a dlss staje się nieskończenie lepszy. Jak
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@keton22: Game dev musi wyhamować patrząc na to jakim sprzętem dysponuje przeciętny użytkownik. Z drugiej strony trochę przesadzasz, bo te 60fps w 2k to może i było nie do osiągnięcia, ale w grach typu CP z customowym ultra i RT, bez DLSS
bez DLSS


@Ralphs: z dlss, uwierz że chciałbym inaczej. Preset rt: ultra, oświetlenie zmniejszone na medium, dlss balanced. W pewnych miejscach było nawet kinowe 30fps. Zresztą dzisiaj na świeżo to przerabiałem. Niby w benchmarku 60 ale idź do afterlife i witasz się z konsolami jeżeli chodzi o wydajność.
@keton22 No to trochę dramat. Gdybym miał ogrywać wyłącznie AAA to dawno bym odpuścił PCMR, a że dla mnie gaming to głównie FPSy - w sensie shootery, a nie klatki/s(xd) toteż niemam innego wyjścia.
@Ralphs: no bez przesady a gdzie ja bym zobaczył raytracing jak nie w sajberpanku na premierze? To co wyszło w 1.5 na konsolach to tylko cienie, reszta dalej jest jak screen space.
komp na 5 lat, tak to sobie tłumacz...


@keton22: Jeszcze CPU jak ktoś kupił w odpowiednim czasie gdzie był przestój w rozwoju CPU to mógł tak mieć. - te słynne i7 2500k/2600k itp Z GPU jest dużo trudniej pod tym względem, choć to łatwo zmienić wiec upgrade mozna robić częściej.
Jak GTX 1070 miałem 4 lata, tylko, że też to nie były w pełno normalne warunki - Bo po pierwsze pascale
z dlss, uwierz że chciałbym inaczej. Preset rt: ultra, oświetlenie zmniejszone na medium, dlss balanced. W pewnych miejscach było nawet kinowe 30fps. Zresztą dzisiaj na świeżo to przerabiałem. Niby w benchmarku 60 ale idź do afterlife i witasz się z konsolami jeżeli chodzi o wydajność.


@keton22: True, ale tez bądzmy realistami, jak chodzisz sobie po klubie nie musisz mieć 100 fps. Nadal RT w CP IMHO jest warty tej utraty wydajności
Game dev musi wyhamować patrząc na to jakim sprzętem dysponuje przeciętny użytkownik.


@Ralphs: Nie. Rozwoju nie powinno się sztucznie ograniczać. Taka jest cena rozwoju. Kiedyś nikt się graczami nie przejmował jak gra wymagała np. GPU z dx7, to nawet gry nie odpaliłeś jak Twoje nie obsługiwała tego. Tak samo z wersjami shaderów , gpu ci nie obsługiwała nowej wersji shaderow to miałem problem. I nikt się tym nie przejmował bo był
@Variv: ogólnie się zgadzam ale gram na samsung g9 neo gdzie poniżej 50 fps widzisz 2 ramki na raz bo nie ma wsparcia dla frame doubling no i oczywiście nie mówię o pełnym 5120x1440 a zaledwie 3440x1440. Trochę nie tak było reklamowane 3080 ('karta do 4k' xD, pamiętam jak dałem wyniki z paru gier i wypoki mnie chciały zjeść że mam popsuty komputer zapewne).

Co prawda wiem skąd te 5 lat
Co prawda wiem skąd te 5 lat na kompa się bierze. Miałem takiego 4790k który się ładnie przetaktował i do tego 770, 980 i 1080ti. W tle przejście z hdd na ssd w pełni. Fajne czasy ale teraz są inne.


@keton22: Gratulacje dobrej decyzji, że wybrałeś 4/8 4790k. Ja wybrałem 4/4 4670 i zaczął mi się starzeć w pewnym momencie np. w Odyssey nie dość, że miałem bottelnack to zdarzały się