Wpis z mikrobloga

Elo jak coś jestem zielony w temacie image processingu. Znalazłem w jednej z publikacji naukowych takie coś jak dzielenie obrazu "A" przez obraz "A" z filtrem "Gaussian Blurrr" na czarnobiałym obrazie i w sumie zainteresowało mnie to bo cięzko cokolwiek znaleźć w internetach na ten temat. Jest tylko o filtrze i thats all.
Robiliście coś takiego? Jakby to mogło wyglądać? Samemu zastosowałem zwykłe dzielenie, tj zamieniłem oba obrazy na tablice w Pythonie i podziliłem je przez siebie. Efekt nie jest taki ładny jak w publikacji, ale coś już widać. Macie pomysł gdzie mogę poczytać na ten temat, albo chociaż jak dokładnie by to mogło wyglądać?

#grafikakomputerowa #przetwarzanieobrazu #imageprocessing #python #programowanie
Pobierz JakTamCoTam - Elo jak coś jestem zielony w temacie image processingu. Znalazłem w jed...
źródło: comment_1645137521ZptI8FZZa53rNUxhx6CQoI.jpg
  • 9
@RicoElectrico: dzięki, natomiast zauważyłem, że wynik jest bardzo ciemny a po rozjaśnienu wcale nie jest lepiej. Te linie, które są tu białe są normalnie bardzo szare i ledwie widoczne.
Próbuję w kodzie jakoś rozjaśniać te pixele które mają rgb większe niż np 100, ale też nie wychodzi za dobrze. Jest jakiś filtr, który rozjaśnia jedynie te najjaśniejsze elementy?
@JakTamCoTam: Pracowałem przy tym w celu dekodowania bardzo małych QR z skanów wysokiej rozdzielczości, jest to bardzo słabo udokumentowane. Jak ogólnie i całe OpenCV :D

img = cv2.adaptiveThreshold(img, 255, cv2.ADAPTIVETHRESHGAUSSIANC, cv2.THRESHBINARY, 77, 11)

Wartości 77 i 11 is the way to go, one odpowiadają za siłę rozmycia Gaussa i finalny efekt. Pokombinuj z nimi, ale z tego co pamiętam była między nimi jakaś zależność ( musiały się