Wpis z mikrobloga

@rfk_90Hz:

Ale i tak część osó wtedy powie, że Valve nie potrafi już robić gier AAA.

Powie tak, bo to prawda? xD Niszowa gra dla niszowej technologii to nie jest produkcja AAA, i rządzi się swoimi prawami. Valve od kilkunastu lat nie zrobiło żadnej gry AAA, i prawda jest taka, że takich gier zwyczajnie robić nie potrafią, bo nie mają w tym żadnego doświadczenia. No bo, że potrafią i robią takie
@Zgrywajac_twardziela: Źle sformułowałem, chodziło mi o gry przełomowe, wysokojakościowe. Jeśli przez AAA rozumiemy bardziej tradycyjne gry z dużym nakładem finansowym i sprzedane w milionach egzemplarzy to oczywiście racja, od dłuższego czasu nic takiego nie zrobili nie zapowiada się, aby nad czymś takim pracowali. Sęk w tym, że dostępna technologia VR umożliwia wywołanie jeszcze większego mind fucka u gracza niż tech demo Half-Life 2 z E3 w 2003, a to jest to
@rfk_90Hz:
Nie bardzo rozumiem do czego dążysz? No ok, studio zrobiło grę dla bardzo niszowej technologii która jest dobra, ale to nijak nie dowodzi że potrafią robić dobre gry "normalne", bo takich od lat nie zrobili.
Zrobienie czegoś dobrego, ale niszowego jest znacznie łatwiejsze, bo nie masz żadnej konkurencji i nie musisz się stosować do jakichkolwiek oczekiwań czy wymogów. Dla mnie to raczej jawi się jako pójście na łatwiznę niż podjęcie
@Zgrywajac_twardziela: Rynek VR nie jest aż tak mały jak Ci się wydaje, i owszem większość projektów to indyki, jednak są też więksi gracze tacy jak Crytek czy Ubisoft a ich gry w porównaniu do Alex do kupa pod względem interakcji z otoczeniam i wykorzystaniu VR. Nie powiesz przecież, że jak Valve robiło Half Life: Alyx to cisnęli całym studiem i na wysokim budżecie. Oni po prostu mają dużo talentu, pomimo, tego,
@rfk_90Hz:

Rynek VR nie jest aż tak mały jak Ci się wydaje, i owszem większość projektów to indyki, jednak są też więksi gracze tacy jak Crytek czy Ubisoft a ich gry w porównaniu do Alex do kupa pod względem interakcji z otoczeniam i wykorzystaniu VR.

Bo to nie są gry o wysokim budżecie tylko poboczne projekty. Odpowiednikiem Alyxa jest Medal of Honor: Above and Beyond który ponoć wcale gorszy nie jest.
@Zgrywajac_twardziela:

Bo to nie są gry o wysokim budżecie tylko poboczne projekty. Odpowiednikiem Alyxa jest Medal of Honor: Above and Beyond który ponoć wcale gorszy nie jest.


Opinie na Steamie:
Half-Life:Alyx - przytłaczająco pozytywne
Medal of Honor: Above and Beyound - mieszane

Może i mają talent do sprzętu, czy jakichś niszowych technologi. Do robienia "klasycznych" gier nie mają go ani trochę,


Niech będzie. Aczkolwiek mi to jak najbardziej pasuje.

Nie grałem
@rfk_90Hz:

Opinie na Steamie:

Half-Life:Alyx - przytłaczająco pozytywne

Medal of Honor: Above and Beyound - mieszane

Jakoś specjalnie się tymi grami nie interesowałem, ale przeczytałem z 2-3 normalne recenzje z magazynów znających się na rzeczy i oceny były dla obu gier podobne. Średnie ocen userów, odkąd zaczęły je zaniżać, i zawyżać farmy płatnych trolli już niewiele znaczą niestety ( ͡° ʖ̯ ͡°)

Niech będzie. Aczkolwiek mi to
@Zgrywajac_twardziela: Jeśli gry są Twoją pasją, to zapewniam Cię, że porządnie zrobiony VR na porządnych goglach by Ci się spodobał i serio czujesz się jakbyś chodził po tym świecie, błędnik działa tak samo jak w realu. Ważne, aby to były gogle minimum HTC Vive a najlepiej Valve Index albo HP Reverb G2, ponieważ chodzi tu o odpowiednią technologie śledzenia pozycji, brak opóźnienia obrazu, wysokie odświeżanie itp. Kiedyś jak spróbujesz to wspomnisz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@Zgrywajac_twardziela:

Niszowa gra dla niszowej technologii to nie jest produkcja AAA, i rządzi się swoimi prawami. Valve od kilkunastu lat nie zrobiło żadnej gry AAA, i prawda jest taka, że takich gier zwyczajnie robić nie potrafią, bo nie mają w tym żadnego doświadczenia


To po prostu powiedz,że oczekujesz kolejnej serii-kotleta "Call of assassins dutyfield 76: electric boogaloo", klepanej właśnie idealnie pod NOWOCZEMSNE SDANDARDY, czyli 3000 dlc, p2w paczki i
No ok, studio zrobiło grę dla bardzo niszowej technologii która jest dobra,


@Zgrywajac_twardziela: niszowa jest w Polsce z uwagi na cenę (koszt gogli + do PCVR no trzeba mieć mocny sprzęt w szczególności GPU)

Natomiast na świecie jest to już całkiem spory rynek

Dla porównania subreddit Switcha ma 3.7M użytkowników, PS5 2M, a PCMR 5M z hakiem, a Oculus to tylko jedne gogle

To nie jest nisza, a pełnoprawny segment w
Pobierz
źródło: comment_16435118151ZJccrULpBWB5z3ijQSzIQ.jpg
@Zgrywajac_twardziela: tłumaczę ci tylko że to nisza tylko tam gdzie mieszkasz, na zachodzie jest to równie popularne co choćby duże konsole - a ich nie nazwałbyś niszowymi

Opinia o tym że to niszowa zabawka wynika tylko z lokalnego rynku, nie tego że tak jest