Wpis z mikrobloga

Firma "pozycjonująca" zobowiązała dostarczyć znajmomemu 1500 odwiedzin użytkowników z kampanii Google Ads do momentu uzyskania top10 na wszystkie frazy. Po pół roku działań na zasadzie jakichś ich katalogów i wpisów pozycjonujących(widać zaplecze). Najlepsze hasło long tail jest na 14 pozycji, pozostałe na 2x/3x miejscach. Dodatkowo analytics zwraca może 500-600 odwiedzin miesięcznie z google-cpc(połowa z regionów poza zasięgiem firmy) ale wizyty są od 0 do 12s. Twierdzą że dostarczają 1500 kliknięć z Adsów, ale że Google Analytics zaliczy wejścia na stronę dopiero od 5s w górę i dlatego ponad połowy nie widać. Dostępy do kampanii nie dadzą bo jest na ich zbiorczym koncie. Ruch organiczny w tym czasie to kilkanaście wizyt.

Jak to wygląda z tym zliczaniem sesji google analytics? W SEO już nie siedzę kilka lat. Sprawa zapewne dla prawnika do analizy umowy.

#googleads #adwords #kiciochpyta
  • 3
  • Odpowiedz
Jak to wygląda z tym zliczaniem sesji google analytics


@DrFly2: rozjazd pomiędzy liczbą sesji, a kliknięć jest normalny - wystarczy że użytkownik opuści stronę przed załadowaniem kodu ga. Lista powodów jest dłuższa, w googlu jest masa przykładów. Sesja ma maksymalną długość, nie znam żadnej zasady 5 sekund - niech ci podeślą link do do googlowego helpa gdzie jest o tym mowa

jak dla mnie taka współpraca nie ma sensu -
  • Odpowiedz