Aktywne Wpisy
CreaOnion +552
Człowiek jedzie Uberem do monopolowego a tam napad. I tak nikt tego na nocnej nie wyplusuje więc daje filmik. Typ na koniec nam groził że nas dojedzie xd
https://streamable.com/71bx65
https://streamable.com/71bx65
Uuroboros +130
szanowny support tejże platformy ma gdzieś klienta i popiera nieuczciwych sprzedawców którzy wprowadzają klientów w błąd.
Krótko streszczając sprawę, kupiłem kartę graficzną przez Allegro lokalnie, w ogłoszeniu była opisana jako w pełni sprawna i co ważne jako posiadająca jeszcze roczną gwarancję.
Wszystko byłoby OK gdybym po otwarciu paczki nie zobaczył śladów rozkręcania karty, dokładniej braku jednej śruby. Od razu zgłosiłem ten fakt do sprzedającego który nie poczuł się do odpowiedzialności i zaproponował zapłatę 10 zł za śrubę zupełnie bagatelizując mój powód reklamacji mimo iż o ubytku produktu wiedział i umyślnie go zataił. Karta nosząca ślady rozkręcania prawdopodobnie straciła gwarancję producenta, a to oznacza niezgodność oferty ze stanem faktycznym co było powodem mojej reklamacji. Niestety support Allegro również obrał stronę nieuczciwego sprzedawcy i nie poczuł się do należytego rozwiązania sprawy, uznał że zapewnienie sprzedawcy o niezakłóconym biegu gwarancji mają większą wartość od widocznych naruszeń produktu które według regulaminu NVIDIA mogą być równoznaczne z jej utratą. To według mnie przykład rażącej niedbałości i braku kompetencji w dziale obsługi klienta polskiego "giganta".
Poniżej zamieszczam pełną konwersację, polecam przeczytać całą, najlepsze są niespójne wyjaśnienia sprzedającego i jego wymysł o wibracjach według niego "poprawnie zamocowanej karty" których skutkiem była wykręcona śruba, a może karta ma tak jak w jednej z pierwszych wiadomości od nowości? xD Również ciekawe jest zwlekanie sprzedającego z przedstawieniem dowodu zakupu który pojawił się dopiero pod koniec rozmowy.
Co do zdjęć karty, sprzedawca nie umieścił ich w ogłoszeniu więc nie są one elementem oferty co do której chcę uzyskać reklamację, aczkolwiek zdjęcia które dostałem na priv nie wskazywały na żadne braki co sprzedawca próbował wykorzystać na swoją korzyść mimo iż to kolejne potwierdzenie jego nieuczciwego zachowania
LINK DO OGŁOSZENIA: https://allegrolokalnie.pl/oferta/karta-graficzna-pny-rtx-2070-super-gwarancja
Uprzedzając wszystkie pytania, heheszki. W tej sprawie nie chodzi o jedną śrubkę a o fakt że jej brak może wskazywać na rozkręcanie wcześniejsze karty, (samo wykręcenie na wskutek wibracji? What?) które skutkuje przerwaniem biegu gwarancji a także o niezgodność opisu z przysłanym produktem.
Reszta rozmowy z allegro: https://imgur.com/a/gPLccWr
Więcej zdjęć karty: https://imgur.com/a/RT3G2aA
https://bezprawnik.pl/rekojmia-od-osoby-prywatnej/
W tym wypadku sprzedający podał, że karta jest na gwarancji. Jeśli dostaniesz z serwisu odpowiedź, że wykręcenie śruby jest powodem dla którego gwarancja nie będzie uznana - wysyłasz do kupującego reklamację z tytułu rękojmi, żądasz odstąpienia od umowy.
Przy okazji, zapłaciłeś PCC? :P
Komentarz usunięty przez autora
CYNA tez jakas
Komentarz usunięty przez autora
Komentarz usunięty przez autora
@majorson:
masz spamuj ich tam :P
1. Art. 13. 1. Udzielenie kupującemu gwarancji następuje bez odrębnej opłatyprzez oświadczenie gwaranta, zamieszczone w dokumencie gwarancyjnym lub reklamie, odnoszących się do towaru konsumpcyjnego; określa ono obowiązki gwaranta i uprawnienia kupującego w
POK > dyskusja.
skladaj wniosek do POK, allegro odda tobie kase i wtedy allegro sciga sprzedajacego i niech udowadnia ze wszystko jest ok.
https://allegro.pl/regulamin/zalacznik/9
a gosc probuje wylaczyc cie z prawa do ochrony kupujacych
czesc 2 punkt 5
Część II. Wyłączenia z Programu Ochrony Kupujących
5. Kupujący otrzymał inne środki rekompensujące stratę związaną z nabyciem Towaru, który był przedmiotem zgłoszenia. ( 10zl za srubke)
Pok to nie to samo co spor - spor ma za zadanie tylko doprowadzic was do porozumienia czyli zeby allegro nie bylo stratne.
POK
Kodeks Cywilny mówi:
Art. 560. § 1. Jeżeli rzecz sprzedana ma wady, kupujący może od umowy odstąpić albo żądać obniżenia ceny. Jednakże kupujący nie może od umowy odstąpić, jeżeli sprzedawca niezwłocznie wymieni rzecz wadliwą na rzecz wolną od wad albo niezwłocznie wady usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona przez sprzedawcę lub naprawiana, chyba że wady są nieistotne.
oraz odpowiada jedynie za wady,
Komentarz usunięty przez autora
a w rzeczywistości sprzedawca może mieć to w dupie, bo brak widoczności śrubki był na zdjęciu (no op nie dał tych fotek)
jedynie do czego można się doczepić to do ew. braku gwarancji, ale kupujący nie jest konsumentem, więc to on musi udowodnić jej brak (chyba że produkt ma inne wady, o których op nie wspomniał)
poza tym moim zdaniem większość sądów brak śrubki uzna za "wadę
@Krafti: ten no...
po 1. nie ma zastosowania, bo sprzedający nie jest gwarantem
po 2. nie ma zastosowania, bo akt prawny nie obowiązuje...