Wpis z mikrobloga

W Kontrakcie Terytorialnym Województwa Mazowieckiego znalazł się projekt budowy tramwaju w Radomiu. Ma kosztować w sumie 350 mln zł. Problem w tym, że miasto jest tym zaskoczone i niespecjalnie ten tramwaj chce.

Linia tramwajowa w Radomiu nie jest pomysłem samorządowym. Została zgłoszona przez Radomskie Towarzystwo Naukowe, stowarzyszenie które propaguje badania naukowe w regionie.

(...) A na razie zgody co do sensowności tramwaju w Radomiu nie ma. Entuzjazm pomysłodawców (RTN chwali się że w ciągu doby profil "Tramwaj dla Radomia" na facebooku polubiło 1,5 tys. użytkowników) i przychylność władz województwa kłóci się z zaskoczeniem władz miasta. – W dobrym tonie byłoby zapoznanie władz miasta i skonsultowanie projektów, które w części miałyby być finansowane z budżetu miasta – powiedział nam prezydent Andrzej Kosztowniak.

Co ten Radom i województwo Mazowieckie?

#radom #polska #baron24
BaronAlvon_PuciPusia - W Kontrakcie Terytorialnym Województwa Mazowieckiego znalazł s...

źródło: comment_l9f72yV0Fm6uovEAZXGCoJRNlBSZxXZD.jpg

Pobierz
  • 3
  • Odpowiedz
"Po co nam tramwaj?! Lepiej zbudujcie nowe miejsca pracy!!!!!!11oneone".


@FarmazonowyMsciciel: Jakby nie patrzeć to nowa linia tramwajowa zapewni całkiem sporą liczbę miejsc pracy i to od procesu budowy, a później stałe miejsca pracy podczas prowadzenia ruchu i utrzymywania linii. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

No, ale pomijając głos ludu - to czy w Radomiu istnieje sens budowy linii tramwajowej? Linie tramwajowe powinny mieć wydzielone torowiska w celu osiągnięcia wysokiej wydajności - i w takiej sytuacji, jeżeli istnieje możliwość budowy wydzielonego torowiska można zamiast linii tramwajowej budować linie Bus Rapid Transit. Nie będzie ona miała tak dużej wydajności jak tramwaje, ale czy ta różnica
  • Odpowiedz
@Baron_Al_von_PuciPusia: cały sęk w tym, że jeśli miasto nie przyjmie tego dofinansowania 300 iluś milionów PLN właśnie na tramwaj, to tych pieniędzy nie dostanie w ogóle, bo to dofinansowanie dotyczy inwestycji w pojazdy szynowe. Nie wiem co to znaczy, że miasto nie chce tramwaju - jak tej trasy nie zbuduje to nie będzie ani szybkiej komunikacji, ani BRT, ani nowych miejsc pracy. Jak dla mnie to przeciwnikami są ci, którzy
  • Odpowiedz