Aktywne Wpisy
Zawiera treści 18+
Ta treść została oznaczona jako materiał kontrowersyjny lub dla dorosłych.
![NightRock](https://wykop.pl/cdn/c0834752/e9b9d1647385da104dcb6eff034bb2663f484a081a62aa2464b1aba41a5f5aba,q60.jpg)
NightRock +157
8 lat po premierze Toyoty C-HR chciałem ją mieć. Cholernie podobało mi się to auto.
Dzisiaj mi się udało i to jeszcze mogłem sobie pozwolić na nową generację. Jaram się jak dzieciak. Teraz tylko wyczekać te 2-3 miesiące, aż mi to wyprodukują. Przesiadka z 13-letniego gruza będzie kosmiczna. Zresztą sama jazda próbna to była dla mnie frajdą roku. A, że nie mam za dużo znajomych, to pochwalę się Wam.
#samochody
Dzisiaj mi się udało i to jeszcze mogłem sobie pozwolić na nową generację. Jaram się jak dzieciak. Teraz tylko wyczekać te 2-3 miesiące, aż mi to wyprodukują. Przesiadka z 13-letniego gruza będzie kosmiczna. Zresztą sama jazda próbna to była dla mnie frajdą roku. A, że nie mam za dużo znajomych, to pochwalę się Wam.
#samochody
![NightRock - 8 lat po premierze Toyoty C-HR chciałem ją mieć. Cholernie podobało mi si...](https://wykop.pl/cdn/c3201142/ca7b3fc5d3daf6ecdca49222ef04637a02a0ed8e08230a3861797a586b370552,w150.png?author=NightRock&auth=ecf3a4974ae0556ac3d4e66bcbc9be78)
źródło: chr
Pobierz
#titanic
jakbyś miał fantazję policzyć to gogoli podaje prędkość statku 22,5węzła (ok 40km/h)
Druga sprawa jest taka, że jak dasz cała wstecz to statek dużo gorzej skręca, bo ster zaczyna być częściowo otoczony powietrzem/próżnią a nie wodą, czyli nie ma od czego się
@Jrv20: oo to były analizy, że jednak lepiej - jak widać odruchowo stawiałbym, że pełna czołówka znacznie gorzej by wyszła
Statek i tak by poszedł na dno, ale konstrukcja statku i systemy wypompowywania wody kupiłyby więcej czasu gdyby uderzenie poszło na front. Ratunek nadszedłby na czas/ na 100% uratowałoby to więcej osób.
poszło info o górze lodowej- oficer wydał rozkaz w lewo(Hard a starboard) i rozkaz do maszynowni cała wstecz. Problem taki, że od zauważenia góry lodowej do uderzenia upłynęło 37 sekund.
@pmub: Oni od kilku dni dostawali ostrzeżenia od innych statków, że w tej okolicy jest lód i trzeba z deka zwolnić, żeby się nie wpakować z nieorienta w jakąś niespodziankę, tyle że:
- Nie istniały wtedy jeszcze procedury nakazujące traktować takie informacje priorytetowo. Funkcjonował sygnał CQD wypierany powoli przez SOS (prostszy, bo ...- - -... zamiast -.-.- -.- -.. ), ale wiadomo - to było zarezerwowane dla srogich problemów. Ostrzeganie się załóg między sobą to była raczej kwestia grzecznościowa, nie obowiązek wynikający z przepisów.
- Telegraf też nie był obowiązkowym wyposażeniem, bo w wersji "przewoźnej" był nowinką techniczną. Traktowany był trochę jak dziś GPS w lotnictwie - technologia jest, używa się jej, może nawet kiedyś tam się przyjmie jako standard, bo potencjał ma, ale nadal pewniejsze są sprawdzone metody, a to niech sobie będzie