Wpis z mikrobloga

#samochody #honda #motoryzacja
Mirki zostałem zaszczycony wycięciem katalizatora w hondzie jazz 2002r 1.4 benzynka. Z racji tego, że nie chciałbym ładować kasy do tego szrocika bo jest kryzys, rozglądałem się za uniwersalnymi katalizatorami. No i niby są po 2-3 stówki, ale doszły mnie słuchy, że w katalizatorze do jazza a raczej jego obudowie znajduje się sonda lambda, więc nie da rady wrzucić czegoś innego niż oryginał/zamiennik konkretnie do tego modelu. Orientujecie się czy to prawda, czy muszę szukać ori części, czy da radę jakoś przycebulić i jakoś rozwiązać ten problem?
  • 17
@THE_FIV:
co mnie twój znajomy? co OPa obchodzi twój znajomy? XD

btw. strumienica 100pln, kat uniwersalny 200pln - cena usługi ta sama

rozumiem, gdyby strumienica kosztowała 50pln a kat 500pln, ale w tym przypadku... ¯\_(ツ)_/¯
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@ziomekz: da radę wrzucić zamiennik, tylko jeżeli rzeczywiście sondy są akurat na tym odcinku wydechu który ci buchnęli, no to masz do kupienia jeszcze sondy, a tlumikarz musi ci dospawać tulejki gwintowane do wkręcenia sond przed i za katem, no ale tak czy siak będzie musiał dobrać rury i flansze jeżeli odkręcili cały element. Jeśli ciachnęli samego kata to może idzie jeszcze coś odratować.
@ziomekz: Tylko sondy kup Denso albo NGK bo jak będziesz cebulił na sondach to będzie błąd składu mieszanki. Co do katalizatorów uniwersalnych to potrafią gorzej działać jak na oryginały 10-15 lat. Od razu możesz dokupić "emulator" do sondy nr. 2 żeby nie mieć problemów.