Wpis z mikrobloga

Tworzę tag dla zainteresowanych do obserwacji #gazdlapolski
Nie będę publikował szczegółowych danych, aby nie narazić się na problemy, gdyż niektóre informacje mogą być poufne.
Statek LNG 290m długości całkowitej
Rodzaj zbiorników: membrane tanks Gaztransport&Technigaz no96
Pojemność: 174000 m3
Rok budowy: Chiny 2018 rok
Typ napędu: 4 generatory spalające gaz/diesel
2 o mocy 8000 kW, 2 o mocy 12 kW przenoszące napęd na 2 śruby.
Prędkość robocza: 19.5 węzłów.

Czas lokalny UFC-6
Zakotwiczylismy o 7:12 w oczekiwaniu na pilota około 12:00, który wprowadzi statek przez pogłębiony kanał do nabrzeża.

Plan podróży obejmujący wszelkie aspekty bezpieczeństwa nawigacyjnego w pierwszym stadium dotyczy zbierania informacji i gromadzenia map/publikacji nautycznych.
Na statku jest w pełni integralny mostek oparty o system Kongsberg w tym ECDIS - mapa elektroniczna.
Na zdjęciu znajduje się program nawigacyjny asystujący w pobieraniu elektronicznych map/poprawek/publikacji itp.
#gruparatowaniapoziomu
r.....d - Tworzę tag dla zainteresowanych do obserwacji #gazdlapolski
Nie będę publik...

źródło: comment_1636735249t4aOVGSZF43XhD0HgN17hW.jpg

Pobierz
  • 49
  • Odpowiedz
@robert_czerwonyford:
Polska zużywa obecnie rocznie ok. 20 mld m3 gazu. Gazoport w Świnoujściu w tej chwili przyjmuje 5 mld m3, a po rozbudowie przyjmie 8,3 mld m3, czyli ok 1/3 zapotrzebowania (które ma wzrosnąć do ponad 25 mld m3)

Wasz statek wiezie 174 tys. m3 skroplonego gazu, co po zamianie na "wersję lotną" daje ok. 105 mln m3. Czyli wieziecie ok. 0.5% rocznego zapotrzebowania Polski - jeśli dobrze liczę?
  • Odpowiedz
@robert_czerwonyford: zgadzam się, Polacy to najgorsza nacja do wspólnego pływania, na drugim miejscu Rumuni. Co ty #!$%@?, musisz być jakimś zjebem który wszystkich wkoło #!$%@? i którego nikt nie lubi,. Pracowałem gdzie byli sami polacy i różne mixy i jeżeli jesteś normalny to z kazdym pogadasz i się dogadasz. Niezależnie od narodowości.
  • Odpowiedz
dfde


@robert_czerwonyford:
Czyli turbina gazowa napędza generator, silnik elektryczny śrubę? Nie pomyślałbym że takie coś się opłaca. Czy to przez jakieś problemy z zastosowaniem przekładni między turbiną a śrubą? Zbyt duże przełożenie musiałoby być?
  • Odpowiedz