Wpis z mikrobloga

Tworzę tag dla zainteresowanych do obserwacji #gazdlapolski
Nie będę publikował szczegółowych danych, aby nie narazić się na problemy, gdyż niektóre informacje mogą być poufne.
Statek LNG 290m długości całkowitej
Rodzaj zbiorników: membrane tanks Gaztransport&Technigaz no96
Pojemność: 174000 m3
Rok budowy: Chiny 2018 rok
Typ napędu: 4 generatory spalające gaz/diesel
2 o mocy 8000 kW, 2 o mocy 12 kW przenoszące napęd na 2 śruby.
Prędkość robocza: 19.5 węzłów.

Czas lokalny UFC-6
Zakotwiczylismy o 7:12 w oczekiwaniu na pilota około 12:00, który wprowadzi statek przez pogłębiony kanał do nabrzeża.

Plan podróży obejmujący wszelkie aspekty bezpieczeństwa nawigacyjnego w pierwszym stadium dotyczy zbierania informacji i gromadzenia map/publikacji nautycznych.
Na statku jest w pełni integralny mostek oparty o system Kongsberg w tym ECDIS - mapa elektroniczna.
Na zdjęciu znajduje się program nawigacyjny asystujący w pobieraniu elektronicznych map/poprawek/publikacji itp.
#gruparatowaniapoziomu
r.....d - Tworzę tag dla zainteresowanych do obserwacji #gazdlapolski
Nie będę publik...

źródło: comment_1636735249t4aOVGSZF43XhD0HgN17hW.jpg

Pobierz
  • 49
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@jarezz: robię jako specjalista BHP dla statków LNG i LPG.

Wszystkie statki mają armatki oraz węże na proszek, dodatkowo statek ma tzw. ESD I można zdalnie odłączyć węże i zamknąć zawory. Plus mamy kurtynę z wody aby LNG nie połamało kadluba
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@espumisanmax: to Twoje wyłączne zajęcie na statku? Jak wygląda zabezpieczenie ppoż w Świnoujściu podczas rozladunku. Pracowałem na budowie w latach 2013 - 14 i jeśli pamięć mnie nie myli, to instalacja do kurtyny wodnej na ostatniej platformie była zainstalowana za pomieszczeniem operatora i to kilka metrów, czyli on był w strefie potencjalnego pożaru.
  • Odpowiedz
@jarezz: na statkach robię głównie audyty szkolenia i śledztwa, na codzien doradzam firmie w sprawach BHP. W Świnoujściu nie byłem nasze statki chodzą tam rzadko
Zwykle masz sporo zwykłych hydrantów i jeszcze zdalne wieżyczki proszkowe, plus holowniki mają także dużo sprzętu do akcji gaśniczych.

Na statku kurtyna chodzi cały czas i leje się po kadłubie, w razie czego można to włączyć i wyłączyć z CCR
  • Odpowiedz