Wpis z mikrobloga

Mirki mam dziwny problem z hondą accord VII 2.4, przy zimnym silniku zjeżdżam np z zakrętu dodam bardzo malutko gazu to silnik wyraźnie klekocze, dodam więcej gazu objaw znika. Gdy wjadę w dany zakręt z wieszak prędkością i większymi obrotami nic nie słychać. Panewki? To by cały czas stukały? Nieprawidłowy kąt wyprzedzenia zapłonu? Myślałem ze luzy zawodowe ale były regulowane #mechanikasamochodowa #mechanika #honda
  • 12
@Yudep:
W mojej opinii, półtorej tysiąca przy obciążeniu (klimat, światła, radio, ogrzewanie) to mało przy zimnym silniku, więc może nim trząść bo generuje za mało mocy przy tych obrotach i silnik wpada w wibracje.

A dzieje się tak dlatego, że masz pewnie wszystko odpalone, skręcasz kołami (dochodzi dodatkowe obciążenie od wspomagania) i wciskasz gaz ale silnik nie ma wystarczającej mocy by pociągnąć całość więc silnik pod takim obciążeniem zaczyna się trząść.
@Trique: szczerze nie zwróciłem uwagę na temperaturę, ale jest zdecydowanie niższa bo jeżdżę 4/5.Jak bardziej dynamicznie to nawet tego nie ma, czasem tez pod górkę jak ma niskie obroty to słychać klekot przy koło dwóch tysiącach, depnie się do wyższych to nie ma tego objawu
@Yudep:
Moim zdaniem wykorzystujesz za dużo energii gdzie silnik produkuje jej mniej (a na zimnym jest mniej wydajny) i wchodzi w wibracje bo jest przeciążony. Problem ustępuje kiedy silnik się nagrzeje bo ma już swoją właściwą wydajność.

To trochę jakbyś jechał przykładowo przy 1200 obrotów z wszystkim włączonym (światła, radio, klima) na 3 biegu i wcisnął gaz do dechy, silnik zacznie się dusić, ale przy 2000 obrotów kiedy generuje tej mocy
@Trique: właśnie mam już 14 tys i będę wymienić, już się bałem ze panewki i remont silnika, dzięki wielkie! Nie sądziłem ze może silnik klekota przez przez przeciążenie, zazwyczaj drągal ale żeby klekotał
@Yudep:
Pamiętaj, że mogę się mylić, nie bierz tego za pewnik. Nie widziałem jak to czuć, nie słyszałem tego dźwięku.

Równie dobrze może dziać się coś gorszego.
@Yudep:
to jest pytanie na zasadzie "grało grało i się #!$%@?ło, co to jest?" i trochę wróżenie z kuli.

Bez posłuchania tego klekotania i rodzajów wibracji ciężko powiedzieć cokolwiek, bo przykładowo mogą to być popychacze hydrauliczne które klekoczą nim olej się dobrze rozejdzie, może być pompa wspomagania, zatarty tłok, łańcuch rozrządu itd
@Yudep: Przejrzec czy jakas poluzowana podkładka nie wibruje. W starym f20a4 do #!$%@? dporowadzało mnie mechaniczne brzęczenie przy zmianie predkosci obrotowej miedzy 1500-3000 i po długich poszukiwaniach okazała sie poluzowana śruba przy kolektorze wydechowym. U ciebie może być co innego ale warto przejrzeć bo czasem proste rzeczy daja dziwne objawy