Wpis z mikrobloga

Jakie są różnice w kontrolerach psx, ps2 i ps3? Konkretniej chodzi o przyciski czyli sterowanie, pomijam kwestię wibracji. Czy dobrze rozumuję?

- psx -> ps2 brak różnic.
- ps2 -> ps3 przyciski L2/R2 są analogowe tj. mogę sobie ich docisk dozować. Poza tym brak przycisku "analog" tj. w ps3 analog zawsze jest aktywny.

Dobrze kumam? Czy jest coś jeszcze o czym nie wiem?

#pytanie #psx #playstation #ps3 #konsole
  • 24
@DeIziii: Kurdę, ciekawe z tym ps2. Z tego co czytam to np. Gran Turismo 4 z tego korzystało. Czy np. można było tym dozować gaz? Zastanawiam się czy gracz czuł jakąś sensowną różnicę czy to raczej zbędny bajer.
@DeIziii: A zechciałoby ci się zrobić takie dalsze podsumowanie odnośnie przycisków/sterowania dla PS4 i PS5? Bo szczerze mówiąc nie chce mi się czytać tych wszystkich artykułów.

Reasumując:

PS1 -> PS2
- Dodanie siły nacisku wszystkim przyciskóm z wyjątkiem R3/L3, start, stop, analog.

PS2 -> PS3
- Usunięcie włącznika analog.
- "Dozujące" przyciski R2/L2
- Żyrometr
@mirekpngtif:

PS3 - PS4

Usunięto wykrywanie nacisku ze wszystkich przycisków oprócz L2 oraz R2. Dodano touchpad, służy jako dwa przyciski oraz wykrywa proste gesty.

PS4 - PS5

Do L2 i R2 dodano funkcję adaptacyjnych triggerów. Są programowalne i służą do symulowania fizycznego oporu przy ich wciskaniu. Przykładowe wideo:
DeIziii - @mirekpngtif: 

PS3 - PS4

Usunięto wykrywanie nacisku ze wszystkich pr...
@mirekpngtif: Jeszcze koledzy zapomnieli o jednym. Pady od PS3 dostały triggery. Pady od PS2 o dziwo ich nie miały (L2 i R2 to zwykłe przyciski, jak pozostałe) mimo że te pojawiły się wcześniej na Dreamcaście i miał je także pierwszy Xbox. Dlatego w ścigałkach na PS2 gaz i hamulec są na X i kwadracie lub prawej gałce. Dlatego wolę np. Burnouty na Xboxa, bo łatwiej trochę się steruje na triggerach, zamiast
@mirekpngtif: No właśnie chodzi o to, że R2 i L2 w PS2 nie są „długie” i trochę zabiera to precyzji, dlatego to nie trigger. To płytkie przyciski jak R1, kwadrat, X itd.
@NVX78: Dobra, kumam o co ci chodzi, ale o tym akurat wiedziałem i miałem to na myśli pisząc o "dozowaniu" (w końcu to pierwsze co widać mając w reku pierwszy raz pada ps3). Owszem, inne też są analogowe, ale o wiele ciężej ten analog kontrolować zwykłym przyciskiem, tak jak piszesz.