Wpis z mikrobloga

Witajcie. W świecie #linux jestem laikiem. Słyszałem że docker jest bardzo użytecznym narzędziem, chciałbym zainstalować na #raspberrypi nextclouda albo jakieś inne narzędzie, które pozwoli mi zrobić prywatną chmurze i pihole. Jest jakiś poradnik dla nowicjusza jak to ogarnąć? Zebrane do kupy, tak żeby wszystko działało
  • 30
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@Porygon: docker to bardzo proste narzędzie szczególnie jeśli chcesz odpalać gotowce, jedyne co musisz umieć to czytać dokumentacje po angielsku i kopiowac komendy do terminala
tu masz gotowe rozwiązanie wystarczy zainstalować docker, compose i zrobić docker-compose up -d
https://blog.ssdnodes.com/blog/installing-nextcloud-docker/
jak nie masz swojej domeny to użyj po prostu nip.io żeby mieć https, ale obawiam się że możesz bardzo szybko zostac zddosowany jak nie użyjesz cloudflare (a do tego musisz mieć
  • Odpowiedz
@anthoris: nie musisz ale wtedy możesz nextclouda wystawić do internetu stosując cloudflare jako cache i anty-ddos, domyślam się że po localhoście to ma raczej ograniczone zastosowania
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@fervi: do tego co OP chce zrobić nie ma absolutnie sensu, ja bym poszedl w LXD z dwoma kontenerami pod pihole i nextclouda
  • Odpowiedz
@Porygon: ciężko mi psię wypowiadać na temat dockera, bo nigdy nie byłem fanem i cały czas jest na mojej liście rzeczy do ogarnięcia, ale wydaje mi się, że poziom "skomplikowania" jest taki sam

pytanie powinno raczej brzmieć co jest odpowiednie do czego, docker jest fajny do opakowywania rzeczy, które mają zadziałać, coś zrobić i skończyć, no i naturalnie na kubernetesie to podstawa

ale jak chcesz mieć usługi z separacją od
  • Odpowiedz
Docker w domowych zastosowaniach nie ma sensu moim zdaniem - Od biedy ok, można używać


@fervi: dlaczego?

ja bym poszedl w LXD z dwoma kontenerami pod pihole i nextclouda