Wpis z mikrobloga

Siema Mirki z #3dsmax, #vray

Czy może ktoś mi podpowiedzieć, rzucić hasłami kluczowymi albo dać jakiś link?
Korzystając z 3ds max i v-ray'a próbuję sił w wizualizacji produktowej. Efekty wychodzą mi coraz bardziej zadowalające, poza jedną rzeczą...

Jak poustawiać światła i scenę, żeby uzyskać dobrze oświetlony obiekt na białym tle?

Żeby nie było: nie na szarym tle, nie "wypalony" w przestrzeni bez żadnego rzuconego cienia, i nie poskładany w Photoshopie z pięciu różnych renderów. No nie uwierzę, że ludzie zawodowo renderują różne konfiguracje, a potem rzeźbą w PS kilkanaście razy dziennie :/

Z góry dziękuję za wszelką pomoc :)

Ps. Mirki z #3ds, Was też gorąco pozdrawiam ;)
  • 5
@eskejp_: Pokaż jakiś przykładowy render, bo nie za bardzo wiem, gdzie szukasz problemu. Nie wystarczy dać biały materiał na plane na "podłogę" i oświetlić na tyle mocno, żeby faktycznie wyszedł biały? Akurat z v-ray nigdy nie pracowałem, ale myślę, że podejście jest takie samo jak w innych silnikach.
@eskejp_: odpowiedź brzmi : tak jak robią to w fotografii

Białe tło zawsze będzie miało jakiś wpływ na odbiór renderu, jasne obiekty trudno wykontrastować, trudno czasem początkującemu uniknąć przepaleń.

Generalnie studio renderowanie to jest 3 point lighting z definicji. Nawet jak chcesz uzyskać flat white tło pod packshot, to w rozumieniu renderowania / fotografii, jest to wyszparowany element z tła. Czyli, fizycznie zawsze istnieje "pomieszczenie" w którym obiekt się znajduje, po
@eskejp_: a jeżeli chcesz mieć nie "wycięty" z tła tylko stojący na białym tle, z cieniem itp to no tak się nie da łatwo. Robisz fejki w stylu 2 światła oświetlają scenę i dają cienie, a reszta światel ma tylko included obiekt oświetlany.