Wpis z mikrobloga

Siema. Czy silnik 1.2 na pierwsze auto to nie będzie trochę za mało i szukać tego 1.4 czy 1.2 też styknie? Nie znam się i mi mówią, że 1.2 to w ogóle mocy nie ma itd. XD
#auto #samochody
  • 26
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
@wortzik: w życiu nikomu nie polecę słabego silnika a t bardziej na pierwsze auto. Masz sprawnie wyprzedzać a nie być pierwszym na światłach
  • Odpowiedz
@wortzik: 1.2 to pojemność silnika, a nie moc.

Jak patrzysz na pojemność, to patrz na ilość km i Nm, masy samochodu itp.

To nie jest wszystko takie czarno białe ;P Niektóre 1.2 będą #!$%@?ć.
  • Odpowiedz
z 2003 r.


@wortzik: są nowe nawet 1.0 które "jadą" (głównie przez turbo)

Natomiast wolnossaki z przełomu wieku - tu lepiej brać 1.4-1.6 bo zwykle mają w tych autach miejskich/kompaktach te 80-90 koni, gdzie 1.2 zazwyczaj oscylują w okolicy 60KM (popularne wtedy ople, vagi czy fordy)

A w takiej łupinie jak fabia czy corsa robi sporą różnicę czy masz 60 koni, czy o połowę więcej bo aż 90

Jak cię ubezpieczenie
  • Odpowiedz
@wortzik: wszystkim da się wyprzedzić, ale do wyprzedzania tirów mając 60 koni pod maską młody kierowca powinien przygotowywać się jak na wyprawę na Marsa
  • Odpowiedz
@wortzik: Cudów nie oczekuj, będzie mułek. Ale tym się da całkiem normalnie jeździć.
Jak będziesz chciał wyprzedzać, to naprawdę z głową, zresztą, nawet jak masz zapas mocy to trzeba to robić mega świadomie, to jeden z bardziej niebezpiecznych manewrów.
  • Odpowiedz
Już lepiej poszukać tych kiepskich 1,4 75koni, nie są za silne ale nisko moment


@dezerter10: zależy jakie 1.4 - bo 1.4 OHC nie jest równe 1.4 DOHC ( )

Wiele 8v ma moment dość nisko i sobie przyjemnie pyrkają na niskich obrotach, za to 16v mają dużo lepszą górę, a co za tym idzie moc maksymalną.

W vagach nie siedzę, ale choćby w Corsie B z
  • Odpowiedz