Wpis z mikrobloga

Mity dotyczące broni w grach 2

Wygląda na to, że mity w grach się wam spodobały, co z kolei podoba się mnie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Bardzo dziękuję wam za tak pozytywny odbiór i komentarze, świadomość, że moja "praca" podoba się tylu osobom (636 plusów to mój rekord xD) jest naprawdę wspaniała.
Jeśli ktoś jeszcze nie czytał części pierwszej a miałby taki kaprys, ułatwię mu go, tu jest link xD: https://www.wykop.pl/wpis/58011173
A teraz zapraszam na część drugą ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Czy butelka może zostać użyta jako tłumik dźwięku? (The Last Of Us: Part II, Max Payne 3)
https://i.imgur.com/uCLH3Tp.gifv

Plastikowa butelka (odradzam próbowanie tego ze szklaną) nawet superszczelnie przyklejona do lufy najsilniejszym znanym ludzkości spoiwem (czyli szarą taśmą) nie wyciszy dźwięku wystrzału, a już na pewno nie tak skutecznie jak w wyżej wymienionych grach.
https://i.imgur.com/OQkVetW.gifv
Do czego jednak butelka może się przydać, to do zmiany dźwięku tegoż wystrzału. Istnieje jakiś wątły cień szansy, że inaczej brzmiący strzał zdezorientuje naszego przeciwnika, który przykładowo nie zdąży ogarnąć się, że był to dźwięk wystrzału, lub spodziewa się innego odgłosu, charakterystycznego dla konkretnej broni (jak choćby AKM czy M14). Nie ma co się zbytnio nad tym rozwodzić, używanie tłumika z butelki jest raczej pomysłem...
https://i.imgur.com/MsYlq7P.gifv
A osoba, próbująca wyciszyć dźwięk wystrzału będzie...
https://i.imgur.com/q7osbk8.gifv

Czy noktowizor pozwala na używanie go z celownikami optycznymi? (Modern Warfare, Battlefield: Hardline
https://i.imgur.com/6LsfDWU.gifv

To pytanie może niektórym wydać się głupie niczym Corey i Trevor, ale wcale takie głupie nie jest (w przeciwieństwie do tych dwóch dżentelmenów).
https://i.imgur.com/Sst7F2E.gifv
Za przykład posłuży niezastąpione Modern Warfare. Jeżeli gracie/graliście w MW, z pewnością kojarzycie tryb "realizm", gdzie nasz operator mając gogle noktowizyjne na oczach nie może używać celowników optycznych, po prostu celuje po wiązce lasera IR.
https://i.imgur.com/3avaX2X.png
No i cóż, powiedzmy (napiszmy?), że czynność tą przedstawiono... Połowicznie prawidłowo. Obecnie, lasery z trybem IR (jak choćby PEQ-15, NGAL, DBAL-A2 czy rosyjski PERST-4) są niemal nieodłącznym elementem broni wszelkich specjalsów na całym świecie, ale nie wydaje mi się, by ich głównym zastosowaniem było używanie ich zamiast celowników.
https://i.imgur.com/pSvMoEE.jpg
Myślę, że w większości przypadków laser IR służy do znaczenia, wskazywania różnych celów czy ewentualnego ułatwienia celowania, a nie do stricte celowania po jego wiązce (chyba, że w jakichś bardzo awaryjnych sytuacjach pokroju uszkodzenia optyki). Przykładowo, wiązką IR można oznaczyć punkt zbiórki czy przeciwnika, którego należy wyeliminować w pierwszej kolejności.
Warte odnotowania jest też to, że coraz większa ilość celowników współpracuje z goglami noktowizyjnymi a chyba najbardziej znanymi są celowniki holograficzne EoTech z serii EXPS oraz 5XX.
https://i.imgur.com/jzodK9b.jpg
Budowa oraz możliwość wyboru trybu działania znaku celowniczego pozwala na wygodne używanie go z wszelkimi noktowizorami pokroju GPNVG-18.
Między innymi dlatego te celowniki są tak popularne wśród wszelkich specjalistów, czy to amerykańskich, rosyjskich czy jakichkolwiek innych.
https://i.imgur.com/KEiLzvk.jpg
Uznajmy więc, że w kwestii gogli noktowizyjnych Battlefield: Hardline wypada poprawnie, gdyż pozwala na celowanie przez kolimatory podczas używania noktowizora (bo nakłada na ekran zielony filtr, nie zmienia to mechaniki gry), Modern Warfare z kolei podchodzi do tematu ambitniej, ale robi to... Częściowo poprawnie. Trzeba jednak przyznać, że efekt noktowizji w MW to najlepszy tego typu efekt w historii gier.

Czy lufa w karabinach maszynowych nagrzewa się do czerwoności już po kilkunastu sekundach strzelania? (Modern Warfare, Medal Of Honor: Warfighter)
https://i.imgur.com/qmRbgyc.gifv

Niezupełnie. Lufy w karabinach maszynowych skonstruowane są w taki sposób, aby mogły wytrzymać długie serie i aby łatwo można było je wymienić. Podręcznikowo, w M249 SAW lufa powinna zostać wymieniona po 200 strzałach.
https://i.imgur.com/dzszcVl.gifv
W praktyce, powinna wytrzymać nawet i 600 - 700 strzałów. Prawdopodobnie, po takiej ilości wystrzelonych naboi celność broni uległaby pogorszeniu, ale dziś mówimy wyłącznie o nagrzewaniu. Odnieśmy się więc do Warfightera. Nagranie z gry prezentuje PKP Pecheneg, czyli następcę niezmordowanego po dziś dzień PKM.
https://i.imgur.com/6uCs83j.jpg
Pecheneg posiada system "wymuszonego chłodzenia powietrzem" i nie posiada systemu wymiany lufy. Dlaczego? Ano głównie dlatego, iż chłodzenie w PKP jest na tyle skuteczne, że choćbyście zjedli tysiąc #!$%@? kotletów i zwołali tysiąc #!$%@? atletów, nie przegrzejecie tej lufy i broni w 10 sekund. Nie ma takiej siły na świecie i #!$%@?, jest to rosyjska broń i prawdopodobnie będzie działać nawet po bombie wodorowej, apokalipsie dinozaurów-mutantów, wygranej PiSu w kolejnej kadencji czy innej tego typu potężnej tragedii.
Teoretycznie, PKP jest w stanie oddać 600 strzałów na minutę bez ryzyka uszkodzenia lufy, w praktyce, podejrzewam, że mógłby wytrzymać dłużej.
Zerknijcie teraz na ten film:
https://i.imgur.com/mOjxyMR.gifv
To jest AK-103, karabin szturmowy zasilany nabojem 7,62x39.
Warto uwzględnić fakt, iż jest to karabin szturmowy, nieprzystosowany do tak intensywnego, ciągłego ostrzału, a mimo to wytrzymał naprawdę długo, bestie pokroju PKM czy M240 powinny wytrzymać jeszcze dłużej. Zazwyczaj przegrzewanie się karabinów maszynowych w grach to swojego rodzaju balansowanie rozgrywki.

Nieco inaczej sytuacja wygląda w przypadku karabinu FiNN w Modern Warfare. Jest to dosyć wierna kopia karabinu maszynowego KAC LAMG.
https://i.imgur.com/Mf9BlF5.jpg
Karabin ten posiada dosyć niską szybkostrzelność na poziomie 550 - 600 strzałów na minutę. Warto pamiętać, że LAMG nie jest odpowiednikiem M249 czy PKM a raczej czymś pomiędzy karabinem szturmowym a karabinem maszynowym, więc chyba bezpiecznie można założyć, że LAMG wytrzymałby krótszy czas ciągłego ostrzału niż M249, ale choćby ze względu na swoją niską szybkostrzelność, wytrzymałby więcej, niż 15 sekund ciągłego ognia.

Modern Warfare jednak te wszystkie założenia komplikuje, gdyż pozwala na wybranie luf w wersji "adverse". Z tego co rozumiem, układ gazowy karabinu w grze został mocno "przegazowany" stąd znacznie wyższa szybkostrzelność i skłonność do drastycznego nagrzewania.
https://i.imgur.com/uxV7wTq.jpg
Nie wiemy jaką szybkostrzelność osiąga "przegazowany" LAMG, ale warto przypomnieć, że MG-42 z "szybkim zamkiem" osiągało do 1500 strzałów na minutę, jednak lufa wymagała wymiany po około 150 - 180 strzałach. Zakładając, że "przegazowane" LAMG osiąga podobną szybkostrzelność (biorąc pod uwagę standardową szybkostrzelność LAMG, to byłoby raczej niemożliwe), szybkie przegrzewanie jest niejako uzasadnione. Ale tak tylko trochę.

Czy strzelby faktycznie strzelają na tak krótki dystans?
(W zasadzie dowolny shooter oraz Escape From Tarkov)
https://i.imgur.com/jU9c7Qv.gifv

Oczywiście, że nie. Przykładowo, skuteczny zasięg strzelby Remington 870 to około 40 - 50 metrów przy zastosowaniu naboju śrutowego kalibru 12 oraz 70 - 80 metrów przy zastosowaniu naboju typu "slug" w tym samym kalibrze.
https://i.imgur.com/heLDJVf.jpg
Oczywiście rodzaj amunicji, długość lufy czy typ urządzania wylotowego mogą zmienić te wyniki, ale w maksymalnym uproszczeniu przyjmijmy, że typowy zasięg naboju śrutowego to jakieś 40 do 50 metrów, a skuteczny zasięg nabojów typu slug to 80 do 100 metrów. Możemy się kłócić o te "typowe zasięgi", ale to nadal znacznie dalej niż w 90% shooterów.
https://i.imgur.com/knAh2Ad.gifv
Podobnie jak z przegrzewającą się lufą, głównie (a może nawet jeszcze główniej) chodzi o kwestie balansu. W grach, strzelba z założenia ma być bardzo potężna i swą powolność, niską celność oraz bardzo krótki zasięg ma nadrabiać możliwością #!$%@? wroga tam gdzie papaj mówi "okrutnik" za pomocą jednego strzału.
https://i.imgur.com/HivELsA.gifv
W praktyce, strzelby potrafią być szybkie, wszak istnieją strzelby samopowtarzalne lub pump-action bez przerywacza ognia, jak choćby "Trench Gun", czyli Winchester M1897
https://i.imgur.com/kSrSLpl.gifv
Potrafią też być celne i strzelać na zadowalające zasięgi (przy zastosowaniu konkretnej amunicji).

Bardzo ładnie do tematu podchodzi Escape From Tarkov, gdyż w przeciwieństwie do choćby Call Of Duty: Black Ops Cold War, w EoT strzelby potrafią zadawać obrażenia nawet na 100 metrach, oczywiście, zależnie od użytej amunicji. W zasadzie, te 100 metrów to dystans większy, niż długość przeciętnej mapy Black Ops Cold War w linii prostej xD

A na koniec, tym nagraniem wszystkim młodszym mirkom i mirabelkom życzę miłego powrotu do szkoły xD: https://i.imgur.com/JktnZWB.gifv

Tyle na dziś moi drodzy, ogromnie wam dziękuję za przeczytanie, życzę miłego weekendu, trzymajcie się, cześć ❤️❤️❤️

Jeżeli chcesz być wołany do przyszłych wpisów, daj znać w komentarzu.
Możesz też zaobserwować ten tag: #20gierwykopka
Lub zaobserwować mój profil.

Poprzednie wpisy których nie ma na tagu #bledywgrach:
- część 1: https://www.wykop.pl/wpis/49741999
- część 2: https://www.wykop.pl/wpis/49786271
- część 3 :https://www.wykop.pl/wpis/49883897
- część 4: https://www.wykop.pl/wpis/50027017

#gry #xboxone #ps4 #ps5 #xboxseriesx #konsole #technologia #gruparatowaniapoziomu #bron #komputery #strzelectwo #militaria #callofduty #escapefromtarkov #battlefield i może trochę #heheszki
AnimalMotherPL0 - Mity dotyczące broni w grach 2

Wygląda na to, że mity w grach si...

źródło: comment_163068108316BAYvKFIhVnw2c6lWAmZ7.jpg

Pobierz
  • 55