Wpis z mikrobloga

Miraski znajomy mi taki pomysł podsunąl, ale jestem zielony w temacie więc liczę na was.
Założenie paneli i spłacać je w kredycie zamiast placic za prąd, bo rzekomo wyjdzie na to samo, a po X latach prąd byłby darmowy. Jaki koszt byłby takiej inwestycji? I czy to w ogóle ma sens? #fotowoltaika
  • 22
@Insane_Mike w gminie nowy dwór Gdański mieszka 3 osobowa rodzina, gdzie zużycie prądu to poniżej 40zł (bo jeszcze 20zł to przesył) na miesiąc a zużycie roczne wody poniżej 16m3 na podstawie ostatnich 12 miesięcy. Dlatego nic mnie nie zaskoczy.
@Insane_Mike: i teraz od maja już przychodzą rachunki tylko z opłatami stałymi i w każdym miesiącu coś udaje się odłożyć do "magazynu". Jako że miałem kocioł 3 klasy to dodatkowo wymieniłem go na gruntową pompę ciepła. Przy takim zużyciu moja instalacja powinna się zwrócić w 7 lat. Może krócej.

Liczę, że to co ustawa gwarantuje do 2035 (czyli odbiór z magazynu przez 12 msc - 20%) się utrzyma jak najdłużej. Ale
@Insane_Mike: To akurat można sobie policzyć. Na fakturze masz swoje zużycie prądu za ostatnie 12 msc. Na tej podstawie możesz dobrać moc instalacji dla siebie. Nie jest to jakiś większy problem. Wiadomo rok z rokiem nie jest równy. Ale można przyjąć założenia i dać ciut większą instalację.

Oczywiście to się sprawdza przy aktualnych rozliczeniach z zakładami energetycznymi zagwarantowanymi w ustawie do 2035 roku. Ale jak z tymi gwarancjami jest to wiadomo.
No to trzeba przyjąć założenie:
- ile osób?
- ile komputerów / telewizorów?
- jakie ogrzewanie CO?
- jakie ogrzewanie CWU?
- woda z sieci czy własna pompa?
- praca zdalna czy poza domem?

Myślę, że to można jakoś wyliczyć.