Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
Serwus. Sprawa wygląda tak: wymienione tarcze, klocki nówki komplet i wszystko było dobrze. 2 tys kilometrów i zaczęło się: kierownica bije przy hamowaniu i uciążliwy pisk z hamulców przy skręcaniu BEZ hamowania dochodzący z prawego przedniego koła. Kiedy zahamuje to przestaje piszczeć. Tarcza się nie grzeje, czyściłem, smarowałem prowadnice, blaszki, szlifowałem kanty klocków i nic. To bicie wskazuje na zacierający się tłoczek w zacisku - dobrze mi się wydaje? Dzisiaj rozbieram sprawdzić ale chciałbym być pewny czy jest sens się za to zabierać.

#mechanikasamochodowa
#motoryzacja
#samochody
  • 8
To bicie wskazuje na zacierający się tłoczek w zacisku - dobrze mi się wydaje?


@santitties: Gdyby się blokował to by się tarcza silnie grzała.

Czy po zmianie tarcz i klocków hamulce zostały dotarte delikatnym hamowaniem i spokojną jazdą przez około 200km, czy po wyjeździe z warsztatu "przetestowane czy auto dobrze hamuje"?
Czy tarcze po zamontowaniu zostały sprawdzone czujnikiem zegarowym?
mimo to przez te 2 tysiące kilometrów było wszystko git


@santitties: to się czasami zdarza przy lekko zwichrowanej tarczy, dlatego zawsze warto po montażu ją dokręcić bez koła (przez jakieś podkładki) i zmierzyć bicie.
Zwłaszcza że często jest ono spowodowane nie samą krzywą tarczą, a krzywą piastą, czy po prostu jakimś ciałem obcym między tarczą a piastą (rdza, jakieś stare ukręcone śrubki do trzymania tarczy itp).

Bijąca w niewielkim stopniu tarcza
@santitties: Miałem podobny problem. W moim przypadku tarcze bosch, mechanik szlifował mierzył i nic. Jedynym rozwiązaniem była wymiana klocków i tarcz. Pomogło.