Wpis z mikrobloga

Hej!
Wrzucam kilka nowych screenów z "moda" do #doom o nazwie #endlessdoom i opiszę po krótce co się dzieje z modyfikacją. Łatwiej mi się też myśli gdy przelewam słowa na papier więc może wyjść z tego całkiem długi post ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Screeny przedstawiają jeden z "korytarzy"- części levelu które mają docelowo oddzielać areny od siebie. Korytarz to dośc robocza nazwa bo to tak naprawdę niewielkie levele z własnym klimatem.

Zakładam że każda arena będzie 2 razy większa od poprzedniej co ma zapewnić 2 razy bardziej intensywną akcję aż do wielkiego finału. Zgodnie z zasadą która usłyszałem wrocławskiego autora kryminałów pana Marka Krajewskiego każdy rozdział pisze on przemiennie jeden rozdział akcja- drugi spokojny.

W modzie właśnie takie spokojne momenty mają zapewniać właśnie "korytarze". Gracz ma miec w nich możliwość chłonięcia klimatu, pomyszkowania, uzupełnienia amunicji i życia. Oczywiście nie zamierzam zostawic go tam samego ( ͡° ͜ʖ ͡°) Nie ograniczam się w tym przypadku wielkościowo, skupiam się na czasie w jaki można przejśc taki korytarz sadze że min 2 max 4 min będą ok żeby gracza nie znudzić.

Poniższa miejscówka ma kojarzyć się ze szpitalem. Po otwartych przestrzeniach jak kaniony, koloseum chciałem zrobić coś bardziej klimatycznego i klaustrofobicznego. Żeby uzyskac taki efekt skupiłem sie na poczatku na dobraniu odpowiedniej palety barw- światło sztuczne ogranicza się do niebieskiego jarzeniowego i bladego żarowego. Za oknami widać jedynie jednolita trupią zieleń, lubie okna nie potrafię z nich zrezygnować - sądze że takie rozwiązanie ten niepokojący efekt jak z filmu mgła na podstawie opowiadania s.Kinga i mimo tego że jest ich miejscami sporo a nawet daja dużo światła wcale nie otwierają przestrzeni zachowując wrażenie ciasnoty.

Tym razem poza teksturami otex na szeroką skalę użyłem własnych- motyw przewodni to "ma być od nich wręcz czuć lizolem".

Zdecydowałem się na dość dużą powtarzalność czego unikałem wczesniej- gracz ma czuć lekkie zagubienie.

W każdym kolejnym elemencie moda staram się też czegoś nauczyć jesli chodzi o narzedzia tym razem był to Decorate- "jezyk" pozwalający na tworzenie nowych obiektów do doom. Na razie ograniczyłem się do edycji istniejących ale powoli coś do mnie dociera ( ͡° ͜ʖ ͡°) dodałem żarówkę i pewien niepokojacy element nawiazujący do zbiorowego samobójstwa pewnej sekty.

Ogólnie podsumowując- wszystko idzie w dobrym kierunku, zapału na razie mi nie brakuje i bawię się świetnie ( ͡° ͜ʖ ͡°)

#gamedev (nadal bawi mnie dodawanie tego tagu xD) #retrogaming
dqdq1 - Hej!
Wrzucam kilka nowych screenów z "moda" do #doom o nazwie #endlessdoom i...

źródło: comment_16274843119St5V6JXBAFI71ZKhbj9QA.jpg

Pobierz
  • 8
@mastergame1311: tylko ten "korytarz". Cała modyfikacja ma bardzo eklektyczny klimat, gdzie każda "arena" i korytarz będą się od siebie bardzo mocno róznić: od konstrukcji nawiązujących do koloseum przez stacje kosmiczne i favele złożone z drewnianych małopolskich chat ( ͡° ͜ʖ ͡°)