@woodywoodpecker: Od przełożenia skrzyni biegów na danym biegu, przełożenia głównego czyli tego na dyferencjale, rozmiaru kół. W samochodach terenowych może występować jeszcze dodatkowa przekładnia która też będzie miała na to wpływ.
@Sm3rf1k: @Rustyyyy: nie "mostu", tylko dyferencjału do diaska. W FWD dyfer jest wbudowany w skrzynię, w RWD jest osobno. A Most to można znaleźć w niektórych ciężarówkach albo terenówkach.
@woodywoodpecker: ja sam mechanikiem nie jestem, ale aby pomóc zrozumieć : Przełożenie jest to ilość obrotów wału napędowego aby wykonać obrót kołem. Czyli jak przełożenie jest duże to obroty wzrastają aby obrócić koło w takim samym czasie. Gdy przełożenie jest mniejsze to obroty spadają a koło obraca się z taką samą prędkością. Zależy to też od wielkości koła. Na YT jest filmik 'co to przełożenie skrzyni biegow' i wizualizacja jak to
#motoryzacja #kiciochpyta
Komentarz usunięty przez moderatora
Przełożenie jest to ilość obrotów wału napędowego aby wykonać obrót kołem. Czyli jak przełożenie jest duże to obroty wzrastają aby obrócić koło w takim samym czasie. Gdy przełożenie jest mniejsze to obroty spadają a koło obraca się z taką samą prędkością.
Zależy to też od wielkości koła. Na YT jest filmik 'co to przełożenie skrzyni biegow' i wizualizacja jak to
@bidzej: faktycznie :)