Wpis z mikrobloga

Booking.com lekko oszukujo

Doradźcie! Zarezerwowałem pobyt za około 196eur, miał opcję bezpłatnej rezygnacji, wszystko potwierdzone.
Za kilka godzin dostaję info od właściciela, że z powodu braku synchronizacji kalendarza wystąpił błąd, i muszę anulować moją rezerwację, więc ją anulowałem, i dostałem zwrot kwoty na następny dzień.

I tu pojawia się problem, ponieważ kwota była w euro! Ja rozumiem że bank sprzedaje i skupuję obcą walutę wg swojego kursu, i właśnie przez to jestem stratny około 70zł

Czyli tak - rezerwuję pobyt za 196eur(bank bierze około 920zł), anuluję go na życzenie właściciela, booking oddaje 196eur( tym razem 850zł), wszystko ok zgodnie z procedurami, ja jestem 70zł na minusie i nikt nie jest winny!

Czy mam szanse tu coś ugrać, żeby odzyskać te pieniądze?

#booking #oszukujo #pomocy #zlodzieje #wakacje #polska #waluty
  • 49
  • Odpowiedz
@lukszyk: @piachu: @ms93: OP zapłacił w EUR z konta PLN po czym anulował transakcje, dostał zwrot w EUR i okazało się, że teraz ma mniej PLN na koncie niż pierwotnie zapłacił, tak? Trzeba złożyć dyspozycję chargeback, uwzględnić to że transakcja nie doszła do skutku z winy usługodawcy oraz to, że zwrot już nastąpił i z powodu wahania kursu jest różnica w PLN. Operator karty wypłaca różnicę OPowi i pobiera
  • Odpowiedz
OP zapłacił w EUR z konta PLN po czym anulował transakcje, dostał zwrot w EUR i okazało się, że teraz ma mniej PLN na koncie niż pierwotnie zapłacił, tak? Trzeba złożyć dyspozycję chargeback


@mic22: ciekawy jestem bardzo w jaki sposób będziesz to argumentował, głupszego czegoś to dawno nie słyszałem. Pożyczyłem od Ciebie 100 USD, minął miesiąc, ja oddaje Ci 100 USD. A czy to USD w momencie pożyczania było warte 400
  • Odpowiedz
jeśli pijesz tylko do ofert - to też argumentacja z dupy, bo często ten sam pokój jest dostępny w ramach oferty bezzwrotnej, albo droższej zwrotnej

@piachu: po wejściu w hotel wyświetlała się tylko ta jedna oferta rezerwacji, którą wrzuciłem w komentarzu. Jak już pisałem, to nie pierwszy raz gdy coś takiego się działo i booking zgłoszenia olewał
  • Odpowiedz
@AlvarezCasarez: bo im się to pewnie nie opłaca. Tak samo jak to, że domyślnie pokazuje także hotele które nie mają wolnych miejsc, trzeba to dodatkowo odfiltrować. Bo jak wiadomo jak wybieram miejsce X w datach Y to najbardziej jestem zainteresowany niedostępnymi ofertami
  • Odpowiedz
OP zapłacił w EUR z konta PLN po czym anulował transakcje, dostał zwrot w EUR i okazało się, że teraz ma mniej PLN na koncie niż pierwotnie zapłacił, tak? Trzeba złożyć dyspozycję chargeback, uwzględnić to że transakcja nie doszła do skutku z winy usługodawcy oraz to, że zwrot już nastąpił i z powodu wahania kursu jest różnica w PLN.


@mic22: Co za bzdura. OP to dzban i zapłacił euro z konta
  • Odpowiedz
  • 0
@lukszyk miałem taką sytuację i reklamowałem na booking zwrot różnicy w pobranej i zwróconej kwocie. Prosili o dołączenie potwierdzeń transakcji i zwrócili różnice w postaci jakiejś bookingowej waluty, którą sobie później przelałem z powrotem na konto.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@mic22: W którym miejscu to jest wina sprzedawcy, że bank klienta tak to rozliczył? Przecież sprzedawca zwrócił dokładnie tyle, ile pobrał. Nie wiem skąd bierzesz te teorie, że organizacja płatnicza ma pobierać tę różnicę od sprzedawcy, ale to nie ma żadnego sensu. To się realizuje reklamacją w banku, nie żadnym chargebackiem.
  • Odpowiedz