Wpis z mikrobloga

Historia firmy 3M pokazuje, że innowacja zaczyna się od kultury organizacyjnej i najprostszych zasad, a nie od pustych sloganów.

W 1968 r. dr Silver pracował nad mocnym klejem. Jego badania nie przynosiły rezultatu, jednak udało mu się stworzyć klej, który lekko przywierał do powierzchni, ale nie wiązał się z nim na stałe.

Tymczasem Art Fry, jego kolega z 3M, był sfrustrowany. Podczas ćwiczeń z chórem kościelnym korzystał z małych skrawków papieru, aby móc odnaleźć właściwą pieśń. Jednak w trakcie niedzielnych mszy, karteczki wypadały mu ze śpiewnika.

Art postanowił więc użyć kleju Silvera do przyczepiania zakładek w śpiewniku. Tak narodziły się żółte karteczki Post-It.

Jednak za ich sukcesem nie stał wyłącznie przypadek. Był to czas, gdy u sterów 3M zasiadał William McKnight.

To on wprowadził zasadę, że każdy ma prawo spędzać 15% czasu nad projektami, które nie są w bezpośredni sposób związane z wykonywanymi obowiązkami. To również on ustanowił prawo do porażek.

Zasady te do dziś stosują takie firmy jak Google i to dzięki nim powstał choćby Gmail.

#ciekawostkihistoryczne #ciekawostki #gruparatowaniapoziomu #starszezwoje
Pobierz DziennikCodzienny - Historia firmy 3M pokazuje, że innowacja zaczyna się od kultury o...
źródło: comment_1623319477nyVz2E42fCWIeySFftgCqe.jpg
  • 3