Wpis z mikrobloga

@Exenex: nie jest problem dobrze zagrać, zrobić dobre AI, dobry kod, problemem jest głupio zagrać, zrobić gówniane AI, kod którego przestraszą się spece z indii, dlatego to się docenia, zwłaszcza w grach erpegie
  • Odpowiedz
@getin:
Szczerze to co bogu boskie a co cesarzowi cesarskie, raczej z samym AI faktycznych NPCów w grze nikt nie ma problemów poza paroma bugami (jak to w całej grze) gdzie coś się spie*oli ale generalnie jest do załatania.

Problemem wokół którego chodzą i udają, że nie widzą jest wykastrowanie tego całego "living and breathing" city, które jest jak ladna diorama w stylu "patrz na mnie a nie rusz mnie".
  • Odpowiedz
@slums: problem jest w tym, że cdp zmieniło się w typowe korpo i twardo idzie (nadal) w PR i twierdzi, że wszystko jest super, wszystko będzie naprawione, gracze mają to coraz bardziej w dupie, we wrześniu mija rok od premiery ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@getin: No tak, to jest typowe korpo od dawna, u nich to "we are rebels" już wisi tylko na ścianie i chyba tylko służy do pokazywania ludziom na wycieczkach.
  • Odpowiedz
@Exenex: na narzędzie o nazwie City Creation. Ogólnie co do zasady nie daje się dofinansowań na produkty które sprzedajesz a narzędzia/technologie:

City Creation - kompleksowa technologia służąca do kreacji "żywego", grywalnego w czasie

rzeczywistym, miasta o wielkiej skali, która bazuje na zasadach, sztucznej inteligencji i

automatyzacji oraz uwzględnia opracowanie innowacyjnych procesów i narzędzi

wspierających tworzenie najwyższej jakości gier z otwartym światem
  • Odpowiedz
@pablo397:
https://spidersweb.pl/2016/12/cyberpunk-2077-dofinansowanie.html

Jednym z grantowanych projektów był z takim oto założeniem

„City Creation - kompleksowa technologia służąca do kreacji "żywego", grywalnego w czasie rzeczywistym, miasta o wielkiej skali, która bazuje na zasadach, sztucznej inteligencji

i automatyzacji oraz uwzględnia opracowanie innowacyjnych procesów i narzędzi wspierających tworzenie najwyższej jakości gier z otwartym światem"
  • Odpowiedz
@Exenex: poza tym dostali kasę na inne narzędzia:

- Cinematic Feel
- Seamless Multiplayer
- Animation Excellence

i z prac nad tymi narzędziami będą rozliczani a nie z tego czy zostały i jak zostały użyte w jakiejś tam grze.
  • Odpowiedz
City Creation


@pablo397: Pytanie teraz czy tę technologię mieli wykorzystać w CP. Jeśli nie, to nie ma problemu. Jeśli jednak dostali ją na potrzeby CP, to trochę słabo

Wszystkie granty i tak rządzą się własnymi zasadami. Nie takie przekręty przechodzą
  • Odpowiedz
@Exenex:

Pytanie teraz czy tę technologię mieli wykorzystać w CP

A jak Ci się wydaje, jeżeli w materiale przedpremierowym padło takie info:

Cyberpunk 2077 Will Feature Over 1,000 NPCs With
  • Odpowiedz
@slums: mireczku ale to narzędzie czyli technologia ma działać na zasadach automatycznych i i sztucznej inteligencji a nie miasto, które zostanie wygenerowane na tej podsawie ( ͡° ͜ʖ ͡°)

w sensie podajesz jakieś dane wejściowe i technologia w automatyczny i inteligentny sposób przetwarza te dane i na ich podstawie generuje miasto. Np. zaznaczasz na mapce obszar, ustawiasz paramert 'dzielnica korpo' i pyk, nardzędzie rozmieszcza na chodnikach
  • Odpowiedz
Systemy do tego istniały od dawna,


@slums: a co to ma do rzeczy?

że nie musieliby sie rozliczać z grantu już piąty miesiąc


standardowa procedura - ja z moich dofinansowań rozliczałem się przez dwa lata, bo tak było w umowie.
  • Odpowiedz
@slums: mirku to normalne, że firma bierze kasę na rozwój procesu technologicznego, nie ważne, że konkurencja już taki posiada.

Taka firma FLYING WILD HOG Sp. z o.o. wzięła 3,7 bańki na:

Opracowanie innowacyjnej technologii silnika graficznego RoadHog
  • Odpowiedz
Chyba, że tekst dla lektora był źle przełożony z polskiego na angielski (12:53).


@slums: Mówię konkretnie o tym info:

Cyberpunk 2077 Will Feature Over 1,000 NPCs With Daily
  • Odpowiedz