Wpis z mikrobloga

Czy jest ktoś tutaj kto mógłby przybliżyć temat pracy w Szwajcarii? Obecnie studiuję kierunek związany z ekonomią i w przyszłości chciałbym pracować w tym obszarze, zapewne w jakimś korpo. Biegle mówię po angielsku i po niemiecku. Najbardziej interesowałaby mnie praca w Zurychu, bo nie lubię małych miast, a to właściwie jedyne większe w Szwajcarii. Jak wyglądają zarobki w korporacjach? Trudno dostać pracę? Jaka jest kultura pracy? Jak wyglądają koszty życia? Będę wdzięczny za jakiekolwiek informacje! #pracbaza #szwajcaria #emigracja
  • 14
  • Odpowiedz
@Energy5555: Jak dopiero co studiujesz, to raczej pracy prędko w Szwajcarii nie dostaniesz. Tam potrzeba specjalistów i to takich, których ichni rynek nie jest w stanie wytworzyć w stopniu dostatecznym. Czym chciałbyś się konkretnie zajmować?
  • Odpowiedz
@Energy5555: Pytania ogolne.. Zarobki w korpo - dobre jak na lokalny rynek. Czy trudno znalezc prace - zalezy od doswiadczenia - jak masz to spoko, choc juniorow raczej szukaja lokalnie i wsrod swoich.
Kultura pracy.. Temat rzeka, ale jak i w PL zalezy mocno od firmy. 2 lata temu na rozmowie spotkalem sie z "oczekujemy min 200 nadgodzin rocznie", a skonczylem w firmie z niemal rodzinna atmosfera, gdzie takich problemow nie
  • Odpowiedz
@krzyzakp: Tak, ogólne, bo nie mam zbyt dużego rozeznania jeśli chodzi o tamtejszy rynek pracy. Jeśli chodzi o konkretne zawody, to myślałem nad analitykiem biznesowym lub doradcą klienta korporacyjnego, więc praca w obszarze bankowym. Czyli uważasz, że lepiej byłoby nabrać większego doświadczenia tutaj w Polsce, zanim próbować szukać czegoś w Zurychu?
  • Odpowiedz
@Energy5555: „studiuje gowno kierunek na gowno uczelni i chce wyjechać do Szwajcarii, najlepiej do Zurychu bo tam dużo płacą i tam jest piękny kraj”. „Nic nie umiem poza mówieniem w dwóch językach których używają na miejscu wszyscy a moim atutem jest brak doświadczenia”
  • Odpowiedz