Wpis z mikrobloga

Mirki, jestem zupełnym laikiem stąd pytanie.
Kupuje blizniaka od dewelopera, 2 piętra, 2 łazienki, kocioł byłby umieszczony w górnej łazience.
Teraz pytanie czy kocioł dwu funkcyjny kondensacyjny(Ferroli) wystarczy?
Słyszałem, że może być problem z grzaniem wody, a zwłaszcza w dolnej kuchni oraz kwestia czy podczas kąpieli nie zabraknie komuś ciepłej wody w momencie gdy gdzieś indziej odkręcimy wodę.

Wielka prośba o opinie, zwłaszcza kogoś kto ma podobną sytuację.

#nieruchomosci #remont #remontujzwykopem #dom
  • 7
  • Odpowiedz
@jakjak66: cisnienie spadnie co najwyzej i wolniej poleci woda z prysznica. Im wieksza temp na piecu bedzie tym mniej cieplej wody bedzie wyplywac i mniejsze bedzie ryzyko ze zabraknie tej cieplej wody
  • Odpowiedz
  • 0
@jakjak66 jak dobrze rozumiem dwu funkcyjny czyli bez zasobnika i bez pompy obiegowej. Czyli zanim zacznie leciec ciepła woda z kranu cała zimna woda z rury będzie musiała zlecieć, a przepływająca woda będzie chłodzona przez same rury. W najdalszych kranach może minąć nawet ponad minuta zanim zacznie leciec ciepła woda, także krótkie odkręcanie kranu, np do umycia rąk może mijac się z celem
  • Odpowiedz
@jakjak66: sprawdz czy nie ma w ofercie odpowiednika z malym zasobnikiem - maja o wiele wieksza wydajnosc i od razu masz ciepla wode. Dodatkowo piec w lazience zajmuje sporo przestrzeni, warto go przeniesc na parter np do przedsionka.

Znajomi kupili domek z piecem bez zasobnika i narzekali na spadki wlasnie w sytuacjach kiedy dwie osoby korzystaly z wody (nie wyrabial).

Nie jestem specjalista od piecow, ale z mojej amatorskiej lektury
  • Odpowiedz
@jakjak66 mam piec bez zasobnika ale w dolnej lazience jakby to robiło jakąś różnicę, nie ma problemu z ciepłą wodą. Sprawdź moc dla C. W., u mnie 25kW, piec dla jednego odbioru ciepłej wody odkręconej na maksa pracuje na około 30% przy temperaturze nastawionej na 43 stopnie.
  • Odpowiedz