Wpis z mikrobloga

Witam. Zapewne wielu z Was czeka na nową edycję #wykopots - czekam i ja. @Geron włożył mnóstwo pracy w doprowadzenie serwera do obecnego stanu za co należą mu się ogromne podziękowania. Oczywiście każdy chciałby coś zmienić, ulepszyć, ale nie każdy przed wrzuceniem nowej propozycji zastanowi się jak czasochłonne może być jej wdrożenie oraz przetestowanie. Ja też mam pewien pomysł, ale znając trochę mechanikę otsowych silników, wcielenie go w życie nie powinno przysporzyć problemów. Ale od początku. Na podstawie własnych obserwacji moge śmiało stwierdzić, że najmocniejszym punktem #wykopots jest community. Nie chodzi mi tylko o aktywność na discordzie czy wieczorne pogawędki w depo. Najbardziej utkwiły mi w pamięci wspólne serverowe wydarzenia - wypady na bossów, poi, inq. Wtedy nawet najwięksi oponenci jednoczyli się w słusznej sprawie. I na tym bazuje mój pomysł - aby wprowadzić serverowe milestony oraz nagrody za ich uzyskanie: np. zwiększony exp rate. Już tłumaczę na czym to by miał polegać. Do czasu ukończenia POI exp rate wynosiłby 0.75 obecnego. Do 100 levela progi expowe są dosyć hojne, wiele doświadczenia uzyskujemy z tasków, wszyscy zaczynamy z zieloną staminą. Poza tym wiele osób pisało, że do 100 levela gra się najlepiej więc wydłużmy trochę ten przyjemny okres! Teoretycznie zakładając start serwera w piątek - pierwszy POI ze sporą dozą prawdopodobieństwa byłby robiony w następną niedzielę - wystarczająco czasu, żeby wbić 80 level. Po ukończeniu PoI od następnego SS pan Geron podwyższa exp rate o 1/3: do obecnego poziomu. Następnym celem jest INQ, który pewnie będzie robiony tydzień później. Pamiętam, że po inqusition serwer zanotował największy exodus. Ludziom zabrakło wspólnego celu do gry. Dlatego na zachętę po pomyślnym ukończeniu questa proponuję zwiększyć exp rate o kolejne 33% (do 1.33) i jasno określony nowy milestone: Hearth of Destruction. Z takim mnożnikiem dętki od pvp czy ryzykownej gry nie będą najmniejszym problemem co pomoże ulżyć monotonni expienia na 150+. Jestem pewien, że zachęci to chociaż kilka osób do pozostania w grze. A co po HoD? Kto wie, może exp rate w górę o kolejne 33% do 1.75 i następny cel: Ferumbras' Ascendant? A może inna nagroda? Exp rate jest tylko przykładem, chyba najmniej pracochłonnym zakładając, że Admin będzie trzymał rękę na pulsie i w odpowiednim momencie ten mnożnik przestawi. Ideą przewodnią jest wprowadzenie więcej wspólnych, serwerowych celów do osiągnięcia. Co o tym myślicie?
#tibia #tibiazwykopem
  • 18
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@Vivat: ja uważam że powinien byc mniejszy exp, a nie ze po 3 dniach jak na smiesznym "realu" biegaja setne lvl.

mi najwieksza frajdę sprawiało bicie jakiś dwarvow czy innych smoków, a później to już było takie walenie lv bez sensu na sea serpentach XD
  • Odpowiedz
@szpecek: Nie można ustawiać wszystkiego według tego co chce kilkanaście osób które gra cały czas. Inni ludzie odpuszczą jak poziom będzie leciał wolniej niż na realu.
  • Odpowiedz
@Vivat: ja uważam że powinien byc mniejszy exp, a nie ze po 3 dniach jak na smiesznym "realu" biegaja setne lvl.


mi najwieksza frajdę sprawiało bicie jakiś dwarvow czy innych smoków, a później to już było takie walenie lv bez sensu na sea serpentach XD

@szpecek: Tak #!$%@? najlepiej 100 bić trzy miesiące XD exp był dobry.
  • Odpowiedz