Wpis z mikrobloga

Moja mama jest artystką, a mój młodszy brat jest muzykiem indie rockowym. Są kreatywni, ekscentryczni i wspaniali, ale nie zarabiają dużo pieniędzy dzięki temu talentowi. Tak więc oboje przez wiele lat mieli niskie dochody, które większość ludzi uznałaby za niewystarczające. Ale kiedy ich odwiedzasz, w ich domach nie ma poczucia biedackiej taniochy… zamiast tego jest po prostu subtelna aura ekskluzywności niedostępna zwykłym ludziom. Niezwykłe znalezione przedmioty są ukształtowane w stylowe dzieła sztuki, brzydkie kawałki starego ceglanego muru są pomalowane i stają się eleganckimi półkami, które chciałbyś mieć w domu, a rysunki i plakaty z tras koncertowych w jakiś sposób działają dobrze dla publiczności. Widziałem, jak mój brat, ubrany w stare ubrania ze sklepu z używanymi rzeczami i spodnie z lat 80., kołysał z sceny tłumem hipstersów, aż łzy płynęły im z oczu. Lekcja jest taka, że ekspresja artystyczna jest doskonałym substytutem wykorzystania pieniędzy aby zdobyć społeczne uznanie.

My mom is an artist and my younger brother is an indie rock musician. They’re creative and eccentric and great, but they don’t make a lot of money with that talent. So both of them have scraped by for many years on incomes that most people would consider inadequate. But when you visit them, there is not a sense of cheap deprivation in their homes… instead there is just really interesting coolness. Bizarre found objects get adopted and shaped into stylish pieces of artwork, unsightly nooks in an old brick wall get painted and become chic shelves you wish you had at home, and scribbly drawings and tour posters somehow work just right for the audience. I’ve seen my brother, wearing old thrift store discards and 1980s pinstriped suit pants, rock a packed venue of hipsters until tears streamed from their eyes. The lesson is that artistic expression is an excellent substitute for using money to be appreciated.

#mrmoneymustachequotes
  • Odpowiedz