Wpis z mikrobloga

  • 0
@osiemexit w tym silniku to wszystko siada i nikt potem tego robić nie chce więc nie wiem czy warto kasę w rozrząd pchać, jak tam nawet wałki się wycierają. Ten silnik to mega lipa niestety.
  • Odpowiedz
@heidd: @osdpl: jeszcze nie kupiłem, ale planuje zakup. Robię rocznie około 10-12 tyś km, większość po mieście, raz na jakiś czas trasa. Szukam auta z rocznina 2009-2012 z przebiegiem najlepiej 100-200 tyś km. Aż tak złe są te silniki? Przykładowo silnik z przebiegiem 150 tyś, normalnie serwisowany, a ja bede robił 10 tys rocznie, przy takim przebiegu tez sie bedzie tak zuzywac wszystko?
  • Odpowiedz
  • 0
@osiemexit wg mnie ten silnik jak ma 150 to koniec jego życia. Oczywiście są ludzie co zrobią spore przebiegi ale to nie jest normalne że sporo ludzi jak ma ponad 100kkm musi silnik zmieniać bo jest już wszystko tak zużyte że naprawa sie nie opłaca. 6 cylindrów nie ma takich jaj więc zastanów się nad rzędowa 6.
  • Odpowiedz
@osiemexit: słuchaj internetowych ekspertów, to się dowiesz, że najlepszy jest mercedes beczka na pompie rzędowej i bez turbo. ( ͡° ͜ʖ ͡°) Łańcuch rzeczywiście jest z gównolitu, ale jak komuś po 100k wytarło wałki (pierwsze słyszę) albo spiłowało ślizgi, to znaczy że ma w piździe wymiany oleju, albo leje 5w30 i pałuje 200kmh na tempomacie. Poza tym pada to samo, co w R6 z wtryskiem bezpośrednim, czyli
  • Odpowiedz
@CzeXD: no właśnie, musze przestać czytać fora :D co ekspert to opinia, jeden mówi, że ma ten silnik i nic sie nie dzieje, drugi ze omijac z daleka bo taczkami zrobię większy przebieg niż tym szajsem. Prawdopodobnie po prostu kupię E90 Touring 2009-2012 z silnikiem 2.0 R4 143KM N43B20 lub 2.0 R4 170KM N43B20. Jakiś zapas finansowy na ewentualne naprawy mam, chociaż przed zakupem udam się na stację diagnostyczną i kupię
  • Odpowiedz
@osiemexit: Zestaw łańcucha rozrządu 500zł(zamiennik), zestaw łańcucha napędu pompy oleju 400zł(zamiennik), wtryskiwacze 1000zł/szt.(dostepne tylko ASO) nie opłaca się bawić w regeneracje, pompa wtryskowa 4000zł (ASO) albo 1500-2000zł bezpośrednio u producenta (Bosch). W N53 np wtryskiwacze są dokładnie te same, pompa inna, ale kosztuje podobnie. Za robociznę nie powinieneś dużo zapłacić, wszystko jest na wierzchu
  • Odpowiedz
@osiemexit: Kup bimmertool na appstore/playstore i modul BT do obd to sprawdzisz sobie korekcje wtryskow (przy rozgrzanym silniku), błędy (warto zrobic to po przejażdżce, żeby wyskoczyly te świeżo skasowane).

Miernik lakieru albo lepiej podnośnik, miarka i zmierzenie wymiarów bazowych od spodu (przekątne powinny byc identyczne) - na google jest spory knowhow)
  • Odpowiedz