Wpis z mikrobloga

Tata buduje dom i podczas rozmowy wygadał się że zamówił okna z roletami sterowanymi z pilota (Fakro Z-Wave). Automatykę bramy garażowej ma od Somfy. Obawiam się że biedaczek wpakuje się w za dużo systemów i w przyszłości spięcie tego wszystkiego w jeden zestaw będzie bardzo drogie albo nieopłacalne/niemożliwe.

Jako że nie znam się na tej tematyce, chciałem Was zapytać, gdzie mógłbym zapoznać się z tematem, albo w którym kierunku podążać, żeby móc mu postawić domową usługę, która podołałaby z integracją wszystkich usług oraz ogarnęła jąkąś prostą webową aplikację (ew. współpracowała z Apple Home kit)

#inteligentnydom #smarthome #homeassistant
  • 17
@Meriu: Widzę że tagujesz homeassistant to odpowiedź masz jak to spiąć...
Problem z Sondy jest taki że mają dość drogie mostki i własny jakoś cudowny protokół. Ja u siebie piloty wyzwalam z ESP32. Nie mógł rolet już Somfy wziąć chociaż jak brama Somfy?
@Meriu: Ok. Homeassistant to dobry punkt wyjścia jeśli o integrację chodzi. Na stronie projektu zobacz do czego są gotowe integracje i szukaj ewentualnie jakichś bramek żeby się wpasować. Do ogarnięcia temat.
@Meriu: również polecam Home Assistant. Co do Zwave, o ile to świetny system to jest to mesh - działa tym lepiej im więcej masz urządzeń na nim, więc jak już będą te rolety to zaproponuj chociaż Fibaro Dimmery do świateł :p
@Meriu: Da się to pożenić. mam rolety fakro na z-wave i całą masę innych urządzeń, akurat nie mam nic somfy ale czy domoticz czy home assistant oba ogarną sterowanie zwave np przez takie coś Aeotec Z-Stick Gen5.
BTW sa juz rolety fakro z sterowaniem np otwórz 15%? Jak ja kupowałem nie było :D
Odnośnie Homeassistant polecam ich główna stronkę i github. Omijaj łukiem stronkę hej dom - albo inaczej, bierz dużą poprawkę na treści które się tam pojawiają. Jest całkiem przyjazna grupa na fb (Homeassistant Polska) i tam tez pomagają dobrzy ludzie na sensowne pytania