Wpis z mikrobloga

⓪ TLDR
Zainspirowany wczorajszymi wpisami o pompach w #kryptowaluty postanowiłem przeprowadzić pewne doświadczenie. Opisuję niezorientowanym jak w rzeczywistości działa Pump&Dump, ale przede wszystkim będę wchodził w pompy w krypto, dzielił się wynikami i przemyśleniami. Pierwsza pompa SKYBTC wczoraj za mną. Nie jestem nowy w krypto, ale pompy omijałem zazwyczaj z daleka - z przyczyn opisanych poniżej

Jak działa P&D
Pump & Dump polega na wybiciu (PUMP) zazwyczaj małoznaczącej kryptowaluty względem BTC poprzez jej zamsowany zakup, a następnie szybką sprzedaż (DUMP) po wyższych cenach. Aby te warunki zostały osiągnięte zakup powinien nastąpić w:
➥ jednym momencie,
➥ na tej samej platformie
➥ przez wiele osób (setki, tysiące).
Z racji tego, że pompowana waluta ma zazwyczaj niską kapitalizację w dość prosty sposób jej cena wzrasta kilka a nawet kilkanaście razy. Dła ułatwienia można przyjąć że 1000BTC jest w stanie wypompować cenę 10x. Dla zwykłedo Mikra to kwota kosmiczna, ale istnieją grupy które zrzeszają osoby chętne do załapania się w ten pociąg. Dwie, które znam i do których należę na Discord to BigPumpSignal i WallStreetBets (oczywiście). Na tych grupach ogłaszane jest kiedy i gdzie będzie pompoawana dana para XXXBTC. Oczywiście właściwa waluta jest podana dopiero w momencie gdy następuje godzina 0. Wtedy zaczyna się zabawa i w zasadzie obowiazuje zasada, kto szybszy (by zakupić taniej) ten lepszy. Niektórzy mają szybkie palce, inni korzystają z botów, inni mają szczęście

Jak NAPRAWDĘ działa P&D