#kolej Czy to normalne, że samoczynny szlaban na przejeździe kolejowym zaczął się opuszczać tylko na 30 sekund przed przejechaniem pociągu? Prędkość pociągu +-100km/h. Czy nie powinien być to czas zbliżony do 60 sekund? Tak, wiem, że są czujniki i szlaban załącza się samoczynnie.
@sins: W jakiej odległości przed szlabanem maszynista ma potwierdzenie, że jest on zamknięty? Odniosłem wrażenie, że nawet gdybym wyłamał szlaban od razu po jego opuszczeniu, to maszynista nie zdążyłby nawet zredukować prędkości o 50% Już nie wspominam o dzwonieniu na 112 i podawaniu numeru przejazdu w razie jakiejś awaryjnej sytuacji.
@Vel_Makarena: tarcze ostrzegawcze przejazdowe (jeśli są zabudowane) są w odległości drogi hamowania od przejazdu, droga hamowania to 6-7 prędkości drogowych wyrażonych w metrach czy jakoś tak. Tak pi razy drzwi bo już za bardzo nie pamiętam ile dokładnie te odległości wynosiły.
Czy to normalne, że samoczynny szlaban na przejeździe kolejowym zaczął się opuszczać tylko na 30 sekund przed przejechaniem pociągu? Prędkość pociągu +-100km/h. Czy nie powinien być to czas zbliżony do 60 sekund? Tak, wiem, że są czujniki i szlaban załącza się samoczynnie.
Komentarz usunięty przez autora Wpisu
Tak pi razy drzwi bo już za bardzo nie pamiętam ile dokładnie te odległości wynosiły.