Międzynarodowy zespół badaczy prowadzący eksperyment fizyki cząstek o nazwie COHERENT dokonał przełomu, znajdując pierwsze dowody na istnienie nowego rodzaju oddziaływania neutrin, które skutecznie demonstruje proces znany jako koherentne elastyczne rozpraszanie neutrino-jądrowe (CEvNS).

Badania zostały przeprowadzone przez zespół COHERENT - w skład którego wchodzi 80 naukowców z 19 instytucji z 4 krajów - przy użyciu Spallation Neutron Source (SNS) w ORNL. Jak wskazują w pracy (która ukazała się niedawno w Physical Review Letters), ich badania polegają na obserwacji procesu znanego jako Coherent Elastic Neutrino-nucleus Scattering (CEvNS)

Zapraszam do znaleziska:
____________________________________________________________________________________________________

Wołam użytkowników, którzy chcą być wołani i zaplusowali wpis - cofnięcie plusa - nie będziesz więcej wołany/wołana.
Zapraszam do znaleziska i pod kosmiczny tag #ntdc - o astronomii, eksploracji kosmosu, astrofizyce.
Sprawdź czy nic Cię nie ominęło: kliknij TU.

ntdc - Międzynarodowy zespół badaczy prowadzący eksperyment fizyki cząstek o nazwie C...

źródło: comment_1612273795CG2NqnSSwKGiqeMkKPP6oo.jpg

Pobierz
  • 21
via Wykop Mobilny (Android)
  • 3
@ntdc: no i gdzie ta nowa fizyka
"The COHERENT team gathered 18-months of data from the SNS, the analysis of which revealed 159 CEvNS events – which is consistent with the Standard Model prediction. In the future, the collaboration team hopes to scale their experiment so they can observe 25 times as many CEvNS events per year. In the process, they hope to obtain detailed spectra that might reveal the signatures
@Ustenek:

Rozumiesz teraz skalę odkrycia i czemu mówi się o nowej fizyce?

@Aerwin:

Przecież jest napisane w pierwszym zdaniu:

@ntdc: > Zgadza się z tym co zostało opisane w 1973 roku, ale wykracza poza model standardowy tj, poza cztery dotąd znane oddziaływania (trzy zostały opisane z wyjątkiem grawitacji) - to oddziaływanie natomiast dopiero teraz zostało odkryte.
Rozumiesz teraz skalę odkrycia i czemu mówi się o nowej fizyce?

Jak wykracza poza model standardowy, jak potwierdza proces fizyczny (coherent elastic neutrino-nuclear scattering) przewidywany przez ten sam model. Nowa fizyka to może będzie,
@Ustenek:

W każdym bądź razie jako pierwsi na świecie potwierdzili to co zostało opisane w '73

Eksperyment fizyki cząstek COHERENT przeprowadzony w Oak Ridge National Laboratory Departamentu Energii potwierdził istnienie nowego rodzaju oddziaływania neutrin. Ponieważ neutrina są elektrycznie neutralne i tylko słabo oddziałują z materią, dążenie do zaobserwowania tego oddziaływania przyczyniło się do postępu w technologii detektorów i wniosło nowe informacje do teorii mających na celu wyjaśnienie tajemnic kosmosu.
@ntdc: nigdzie temu nie przeczyłem i bardzo dobrze, że potwierdzili istnienie tego kanału rozpraszania.
Czepiam się tylko do tego co się nazywa "nową fizyką", każda grupa naukowa uprawia teraz marketing, bo to się wiąże z finansowaniem, miks magicznych słów "dark matter", "new physics", "5th force" i hajs z grantów płynie.
Przebijanie się fizyki do mainstreamu, zawsze na propsie, ale na Boga, nie róbmy z kolejnego ścieku mającego niewiele wspólnego z faktami.