Wpis z mikrobloga

@niebieskieniebo: Rozumiem, że filmy na YT są wkurzające, ale najwięcej istotnych informacji wyłapałem właśnie oglądając filmy prawdziwych pilotów latających na symulatorach. Spróbuj się przekonać, warto.
https://www.youtube.com/channel/UCZ_X7kk3XrHbl6ZWQ4wpfkQ - pilot 737, lata głównie na X-Plane ZIBO
https://www.youtube.com/channel/UCAILTiWNai7Y2zsO8ECFxcA - pilot A320, lata na ToLiss (polecam).

Narzędzia:
https://www.simbrief.com/
Jak planujesz trasę daje kilka propozycji, czyta pogodę na lotnisku startowym i docelowym, proponuje odpowiednie pasy do startu i lądowania oraz dopasowuje do nich odpowiednie SIDy i
@ingvarr_zaag: dzięki, fajny ten simbrief tylko muszę zaktualizować AIRAC, bo mam 1802 a tam aktywny jest 1903 ( ͡° ͜ʖ ͡°) Latam na razie z myszką i wystarczyłaby mi, tylko strasznie irytujące jest to uruchamianie sterowania przez kliknięcie na ten krzyżyk. Czasami chce coś przełączyć i przypadkiem klikam na ten krzyżyk. W efekcie dzisiaj rozwaliłem samolot zaraz przed przechwyceniem ILS po całym locie, bo ciężko wyjść z
@niebieskieniebo: AIRAC nie zmienia się aż tak bardzo, więc jeśli nie chcesz wydawać kasy, to nie ma aż takiej potrzeby. Zawsze można dostosować plan do tego, co masz. Zmiany są niewielkie. Nawet jak latasz online, to kontrolerzy przymykają oko na nieaktualny AIRAC.
Mysz? O kurde, nigdy nawet nie próbowałem, więc nie mam pojęcia co można wymyślić.
Na szybko, może tego szukasz: https://forums.x-plane.org/index.php?files/file/51810-bettermouseyoke/
@PositiveRate: OK, a co może się stać, jeśli będę miał nieaktualny AIRAC?
Może się okazać, że droga powietrzna już nie istnieje, że plan jest nieprawidłowy, bo zakłada istnienie punktu nawigacyjnego, którego w moim cyklu nie ma. Czyli rzeczy do sprostowania.
Może zostać zmodyfikowany SID/STAR, czyli zmienia się numerek w nazwie, więc ponownie muszę zmodyfikować plan lotu.
Co jeszcze może się wiązać z nieaktualnym cyklem?
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@ingvarr_zaag: Może się stać wszystko co jest konsekwencją braku wiedzy o treści aktualnej publikacji. Możesz wykonywać na punkt, który zmienił położenie, naruszyć przestrzeń TSA, TRA, R, D, P, zniżać nieprawidłowo, wznosić nieprawidłowo, zacząć za wcześnie lub za późno zakręcać, nie móc być postawiony w opublikowany holding (tylko bawić się w tzw. FLIRT), opuścić przestsrzeń kontrolowaną, zaniżyć MSA, wlecieć w trasę lotnictwa wojskowego, nie móc wykonać szeregu podejść RNP, zmuszać kontrolera do
@PositiveRate: Jak sam zauważyłeś, rozmawiamy o symulatorach. Poza tym, co obejrzałem na YT i tym, co sam zauważyłem latając na symulatorze, moja wiedza o lotnictwie jest żadna. W życiu nie zastosowałbym swoich spostrzeżeń do rzeczywistego latania.
Poza tym zauważ, że autor wątku lata za pomocą myszy. Nie ma najprostszego joysticka, więc albo nie ma kasy na rozpieprzenie na zabawki do latania, albo dopiero zaczyna i jeszcze się nie wkręcił aż tak
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@ingvarr_zaag: Po co się pchać do samolotów z FMS? Nie lepiej usiąść za sterami Cessny i pobawić się w przestrzeni G i oswajać się powoli? Jak czlowiek się przyuczy i się spodoba to potem można się bawić w coś większego, gdzie można już dokupić dobry joystick, AIRAC i co tylko dusza zapragnie. Do Cessny potrzeba tylko joysticka za 50 złotych.
@PositiveRate: Jak to po co? Dla zabawy. Cessna jest nudna. Mnie na przykład bawi przełączanie miliona przełączników zanim w ogóle odpalę silniki. Fascynuje mnie to, jak fajnie lata się A321, jak komputer dba o parametry lotu, jak śmiesznie łatwo modyfikuje się plan lotu. Jak fajnie leci się ogromnym 747, jak fajnie lata się po Borneo Pilatusem PC-6.
A czasami wsiadam do Cessny i robię kręgi nad lotnikiem starając się robić wszystko
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@ingvarr_zaag: Największy fun można mieć jak się dobrze wie co się robi. Ale to Twoja zabawa, więc się nie wtrącam. Pytałeś o AIRAC i co się może stać jak nie jest aktualny. Odpowiedziałem co się może stać i w sumie nie ma powodu żeby się rozwodzić nad wyższością Świąt Bożego Narodzenia nad Wielkanocą.