Wpis z mikrobloga

Jak to jest że na #xboxseriesx #themedium #medium nie szarpie, nie muli a na moim #pcmasterrace co naście sekund sobie przycina i nie da się grać?
Wiem że kręci rozdzielczością ale mam tv 4k (powinno być widać rozmaz) a z kanapy nie rzuca się to w oczy.
Gra nie wygląda jakoś nextgenowo a zabija 3080 i to nawet z DLSS. Do tego regiony ze stabilnym 40 fps i spadkami do szałowych 22. RTX idzie na 100% zużycia, żre 320W (więcej niż w Cymbergaju) grzeje jak piec i kompletnie nie daje rady.
  • 15
@dwal: w sumie mogłem napisać ale znowu by się Wykopki rzucały że się chwalę czy coś. R5900X, 32GB 3600CL16, 3080@2050MHz, 3GB/s NVMe. Do tego woda żeby hulało na 100% możliwości. No i gram w 2k z VRR na MSI MAG274QRF-QD.
~70fps


@dwal: zależnie od miejsca 140-40 fps wybierz sobie tylko gdzie i jest jakaś w miarę stała wartość.
W pierwszej sekwencji do przyjazdu do Niwy jest ok i nie tnie, widać na tyle był budżet na testy. Potem już nie ma reguły są sceny z podzielonym ekranem gdzie jest wysoki fps, chwilę przed/po ta sama lokacja i połowa mniej na 1 ekranie. Poczekam na pacza albo pogram na konsoli bo historia
@piekny_kielbasiarz: no właśnie mnie najbardziej bolą spadki do 20-kilku fps gdzie przestaje działać gsync i szarpnięcia w losowych momentach, no dobra nie do końca losowych bo zwykle przy przechodzeniu przez drzwi. wygląda że gra nie robi preloadingu assetów.
zależnie od miejsca 140-40 fps

Poczekam na pacza

zwykle przy przechodzeniu przez drzwi. wygląda że gra nie robi preloadingu assetów.


@keton22: Na konsoli też kilka razy chrupło, no ale jak dla mnie to nie przekreśla gry. Po prostu takie - o chrupło - i gramy dalej.

W ogóle trochę audiofilsko posty o grach czasami tu brzmią, mam wrażenie że niektórzy oglądają 120 klatek a nie grają w grę dla gameplayu tak
@Publius: tyle że są sekcje gdzie chrupie w losowych momentach co kilkanaście sekund. Jest też ogromny input lag co objawia się w sekwencji gdzie ucieka się przed potworem. Nie ma kontroli nad postacią w momencie kiedy trzeba nagle uskoczyć bo typ się chce przytulać. Musiałem się na pamięć nauczyć i unikać zanim go widać na ekranie.

A co do audiofilskości, mi wiele rzeczy w grze nie przeszkadza w stylu niskie detale,
@keton22 gra nie działa dobrze na DX 12,na DX11 znacznie stabilniej, ale wiadomo, brak opcji dla rtx.
Ja przeszedłem na gtx 1060 na detalach średnich, ale tylko z powodu powolnej formy rozgrywki,bo tak to bym rwał włosy z głowy jak w cyberpunku a tak przeszedłem całą grę w 2 posiedzenia i wyglądała ładnie na tych detalach, a cyber wygląda obrzydliwie na znośnych ustawieniach.
@gipson_90: O ile mi wiadomo wersja gamepass nie ma opcji wyboru directx 11/12. Też widziałem na necie że to pomaga. Na 12 nawet na low frame pacing jest zły i jest input lag.
Spróbuję jeszcze z konsolą bo wszelkie sceny z uciekaniem przed potworem są niegrywalne znaczy nie masz wielkiego wpływu czy cię złapie czy nie.
@keton22 nie wiem, mi gra z automatu na dx11 wskoczyła.
Nie powiem że gra chodziła mi płynnie, ale 25-40 fps przez większość gry w medium (na detalach medium) ( ͡º ͜ʖ͡º) dawało zdecydowanie większy komfort i estetykę rozgrywkę niż w cyberpunku, jednak to powolna gra w której już wolę spadki do 25fps niż kiedy w grze z widokiem fpp jak w cyberze spadnie poniżej 50