Wpis z mikrobloga

#wot #worldoftanks

Dawno nic nie pisałem o wocie, ale to co sie w tej grze ostatnio dzieje to jest po prostu dramat:

- mecze z 3 artami, splashe za 500, perma stuny, arty focus na jednego gracza i inne przyjemności
- power creep taki, że ja #!$%@? - niektóre czołgi utknęły w 2015 roku i chyba tam zostaną na zawsze - przykłady amx 30b, t62a, obj 268 i inne niegrywalne gównixy
- power creep na 8 tierach - każdy nowy premium jest lepszy niż poprzedni, nie mówiąc nawet o drzewkowych odpowiednikach xD progetto, ogórasqe, kołowiec, thrashante
- przesunięcie balansu gry w stronę szybkości, a nie gry pozycyjnej jak kiedyś - dzisiaj granie wszystkim co jest super heavy czy to TD czy HT, po prostu nie ma sensu bo jest zwyczajnie nieprzyjemne - w zasadzie prawie w bazie masz spota od kołowca, fokus od 2 art, a jak już dojedziesz na jakiś mordor z 40% hp to okazuje się, że zaraz koniec bitwy bo jest 13-2 xD
- symulator 15-2, albo 2-15, średnio jedna gra na może 3 lub 4 jest relatywnie zbalansowana, sami wiecie czasem jak to wygląda i jak często nasz team rozjedza team przeciwnika albo oni nas - to jest po prostu zbyt częste
- kołowce na wysokich tierach, nie są OP, są po prostu broken jak to mówią youtuberzy - psują rozgrywkę, kiedyś nie było po prostu możliwe spotowanie po niecałych 30 sekundach, a czołgi dojezdzaly spokojnie na miejsce akcji
- mapy na, których nie ma możliwości nawet dojechać HT bez zebrania na dojezdzie - jak #!$%@? takie coś może wgl być w grze, koronny przykład to Lodowiec - kiedy ostatnio dojechałeś HT na mordor bez zebrania na dojezdzie? i to juz nie chodzi czy ktos ma skilla czy nie, nie powinna miejsca miec sytuacja ze po doslownie 30-40 sekundach mozesz znalezc sie w miejscu gdzie duzo szybsze czolgi juz cie klepią - JEŻELI NIE POJECHAŁEŚ JAK DEBIL - tylko normalnie chcesz na mordor

- takie oczywiste problemy jak spam goldem, pomijam

- o i jeszcze preferencyjny MM na pojazdach - dzisiaj kompletnie nieistotny i nieistniejący, z obecnym MM, co dodatkowo obniża wartość pojazdów ktore go mają - one na samych tierach 8 są po prostu słabe - np jg88, superpers, czy fcm tez juz ma lata swietnosci za sobą

Koniec gorzkich żali zapraszam do dyskusji
  • 45
@prezess123123: też te wyniki wiadomo w 100% nie odzwierciedlają umiejętności graczy, ale sam dobór pojazdów czasem determinuje wynik

z jednej strony Maus a z drugiej np 50B na Malinówce - oba ciężkie, ale jeden z nich wie, że jest w dupie w zasadzie

z jednej strony kołowiec, a z drugiej jakaś manticora

Powinni stworzyć podklasy - kołowce, super heavy TD i HT - poszerzyć po prostu ilość klas, mysle ze gra
@kubakabana: Kiedyś dawno temu to było raczej przed 2016 to LT IV tieru potrafiły walczyć z VII a może i wyżej, choć tu to mnie pamięć może zawodzić. Do tego arty zdejmowały na strzała i było ich więcej niż 3 XD Średni tier musi iść w górę, bo na czym WG więcej zarobi, na tanich czołgach z niższych czy może VIII.
@kubakabana: Do tego nie do końca zgadzam się, że kołowce nie są OP, według mnie są, tylko maja wysoki skillcap oraz są ogólnie dość trudne, żeby robić wyśmienite wyniki musisz mieć dobrego skilla/reakcję, w przeciwieństwie do przykładowej arty, tam rng znaczy dużo więcej od umiejętności. Pomimo wysokiego poziomu trudności kołowców i tak w 1vs1 z brytyjskim lightem debil w kołowcu porobi brytyjczyka
@N__N: wiem wiem, gram w to od 2011. Najpierw nie było limitu art, potem 5 na stronę, potem 3. Ja to wszyzstko rozumiem, bo ja wiem dlaczego tak robią, ze dla kasy, dlatego ta gra z kazdym rokiem wygląda gorzej.

Nowych graczy nie przybywa bo próg wejścia w tej grze jest w kosmosie - póki gracz nie rozegra z 2k bitew to jest bity nawet nie wie skąd, nie mówiąc o
@N__N: to raz, a dwa wiesz, załogi , skille , sprzęt ekspolatacyjny i wyposażenie - kto ci będzie grał parę k bitew żeby być w miarę konkurencyjnym

A z tym, że dzisiaj grind jest ułatwiony, to tym szybciej się taki nowy gracz odbije od wota
@kubakabana: W sumie to taka prawda, ale im niżej to pod tym względem łatwiej, porównaj III tier stocka bez załogi nie tyle z perkami co na mniej niż 100%, a np. VIII w takich samych warunkach, a ludzie tak grają :)
@kubakabana: Popatrzmy ile wolnego expa trzeba, żeby taki XVIII IS-II-2 był zdatny do gry (chyba że 238 gold peny i 180 dmg starczy na X tier) za gąsienice 15k i działo 19k. W sumie to nie jest majątek, bywa dużo gorzej.
@kubakabana: dlatego już wiele lat temu niemal jedyne czym grałem to arta.

Po 1 - siedziałem sobie na tyłach, w miejscach z reguły nietypowych i miałem totalnie na to co robi mój team wywalone.

Po 2 - pierwsze co robiłem, to zestrzeliwałem wrogą artę obserwując jak lecą pociski

Po 3 - Zazwyczaj docierałem do końca bitwy, więc mogłem kolejną rozegrać tą samą artą, więc mogłem robić skilla pod ten jeden pojazd.
@N__N: Zawsze chciałem mieć RU, jak byłem blisko to zabrali SPC1 magazynek i wprowadzili HWK pomiędzy nimi, albo mi się myli, wtedy odinstalowałem to na dłuższy czas, ale niestety wróciłem... Poza tym piękne czasy jak VI tier niemieckiego LT miał haubice XD
@Elements: To MM wynajdzie Ci najlepszą opcję na LT Himmelsdorf albo inną miejską, a jak zmienisz na coś ciężkiego to Malinovka albo Prohorovka + 2 ferrari u przeciwników :)
@kubakabana: mam dokładnie takie same odczucia..bitwa wygląda zawsze tak samo, albo my rozjeżdżamy wroga i muszę cisnąć 3xr inaczej dostanę ochłapy, albo to nas rozjeżdżają 2:15 i moje 10 sekundowe przeładowanie daje mi szansę na oddanie 3 strzałów, bo jak już dojeżdżam na pozycję to jest 0:7
@kubakabana:
Był płacz na arty, potem na op td i campe, potem na op medy ruskie... teraz na kolowce. Od zawsze był płacz na MM - niezalezni jaki był algorytm (co drugi gracz po podstawówce potrafił w swoim wysublimowanym i ograniczonym świecie zaprogramować nowy, lepszy). Gra się zmienia miejscami na lepsze miejscami na gorsze za to ludzie narzekają jak zawsze. Nie twierdze że lubie kolowce czy arty, ba nie gram praktycznie
@PhobosX: jasne, że zawsze narzekaliśmy - tylko obecnie tych powodów jest co raz więcej. A powercreep, jeśli dalej będzie tak jak teraz, że nie ruszają praktycznie starych pojazdów, będzie co raz bardziej odczuwalny - kolejne kilka nowych czołgów będzie jedyną słuszną metą, a stare odejdą w zapomnienie bez buffa przez 5 lat.

I myślę, że z tych płaczy co były ten na kołowce jest najbardziej słuszny - tamte problemy to nic
@PhobosX: a jako gracz arty to co miałem niby wielce taktycznego odwalać? Po prostu maksymalizować ilość zadawanych obrażeń, odcinać jakąś trasę przeciwnikowi skupiając na niej ostrzał i ewentualnie ostrzeliwać punkty strategiczne i tyle. Co niby miałbym więcej robić. A team czy wolał kampic bez sensu w jakimś idiotycznym miejscu czy wolał lecieć na pałę...
@cienki137 nie dalej jak wczoraj miałem bitwę gdzie 1 skampiony na hulldown bisonte (150hp) wytłukł całą flankę - ludzie błagali arcią-małpę o zdjęcie go - to nie bo miał za mało hp (wynik bitwy do przewidzenia) . Gra arta wymaga klikania tylko, ale można klikać dla siebie albo dla drużyny.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@kubakabana: Dla mnie kołowce nie są takim rakiem jak artyleria i niszczarki. Mapy są teraz tak "zbalansowane" że gdzie się nie wychylisz dostajesz #!$%@? za tysiąc, przez co gra jest nudna i bardzo pasywna. Na przykład na Kharkovie. Jest mało art i tedeków to gra się dobrze, ale jak są to prawej strony nie pushniesz bo stoją tedeki, zostaje strzelanie się po włazach z 200 metrów, albo kogo pierwsza arta #!$%@?
zgarniał strzała i by coś, cokolwiek z tym zrobić, to nie... Stał tam dalej, licząc cholera wie na co


@cienki137: Typowa logika kilkaczy. Weź naucz się grać przeciwko arcie i zacznij się chować. Szkoda tylko, że w większości przypadków taka taktyka jest równoznaczna ze słabym wynikiem na koniec bitwy, bo schowany za kamienień/budynkiem albo srając w krzakach na rogu mapy za dużo sobie nie postrzelam.