Wpis z mikrobloga

@loczyn: Nie trzeba mieć niewiadomo jakiego wykształcenia żeby zauważyć, że nierówności są niekorzystne dla poziomu życia. Trzeba jednak pamiętać, że dzielenie biedą po równo też nie jest dobre.
  • Odpowiedz
@loczyn: a z nowotworem to też chodziłbyś do geologa czy socjologa? Epidemiolodzy poza swoimi dziedzinami mogą naginać wyniki pod tezę, źle interpretować zmienne i korelację czy w ogóle bazować na źle dobranych metodach ( ͡° ʖ̯ ͡°)
  • Odpowiedz
No, a dla Konfy nierównosci to nie problem


@loczyn: Nie jest to problem, ponieważ alternatywą jest bieda dla wszystkich. Tylko pozwalając się bogacić ludziom możemy mieć rozwój i wzrost dobrobytu. Jest nieprawdą, że wolny rynek powoduje trwałe nierówności. Na wolnym rynku gospodarka nieustannie ewoluuje, ludzie uczą się, że do bogactwa można dojść pracą i wytrwałaością, bo można. Trwałe nierówności są za to powodowane przez lewackie regulacje, które zabraniają się bogacić, zabraniają
  • Odpowiedz
  • 1
@Jah00: Przespałeś chyba ostatnie lata jeśli chodzi o gospodarke i ekonomie.

Tak dzialalo moze do 2000 ale wraz z przechodzeniem w swiat cyfrowy, nowe technologie, ogolnej „uberyzacji” zycia plus dodruk pieniadza wasza - liberalna - wiedza jest nic nie warta.
  • Odpowiedz
@loczyn: Nonsens, wolny rynek jest uniwersalny, działa w każdym otoczeniu. Co więcej, nowe technologie sprawiają, że działa szybciej i sprawniej niż kiedykolwiek. Uberyzacja jest właśnie tego najlepszym dowodem. Odrobina wolnego rynku w branży taksówkarskiej na przykład i od razu jakość usług wystrzeliła w górę. Trudno o bardziej dobitny przykład na poparcie tego co mówię.
  • Odpowiedz
  • 1
@Jah00: Ale pogorszyly sie warunki pracownikow.
Nierownosci rosna, klasa srednia zanika prawie wszedzie.
Obecne czasy dzialaja na zasadzie - zwyciezca bierze wszystko.
Dawno nie bylo az takiej dominacji korporacji, monopoli itd.

Połapali sie w tym nawet wyjatkowo liberalni ekonomisci.
  • Odpowiedz
  • 1
@Jah00: Gdzie masz regulacje obecnie jesli chodzi o FB, Ubera, Google itd?

Z regulacji to znam tylko kwestie Ubera w Hiszpanii gdzie maja swoja apke i jakosc jest wyzsza, kierowcy wiecej zarabiaja, a podmiot z USA nie wyprowadza kasy do siebie.
  • Odpowiedz
@loczyn: Przeróżnych regulacji jest przecież masa, dla dużych korporacji to nie jest problem z racji skali, choć akurat działalność Ubera jest ściśle regulowana jeśli nie wprost zakazana wszędzie na świecie. Więc nie wiem o co pytasz.
  • Odpowiedz
  • 1
@Jah00: Jest powoli zakazywana bo Uber wysysa kase z rynkow i zawozi do USA.
Tak samo Amazon. Male i srednie biznesy padaja, bo calosc wysysa jeden gigant.
  • Odpowiedz
@loczyn: Bzdura totalna nie poparta niczym poza lewackimi wysrywami. Uber polepsza jakość i dostępność usług, tworzy miejsca pracy, widać to było przez krótki okres kiedy Uber działał u nas bez większych regulacji. To że pobierał prowizje jest normalne, bo musi się to opłacać, ale jest to zawsze korzystne dla obu stron, obie strony zyskują inaczej biznes nie byłby opłacalny. Po drugie jak można #!$%@?ć takie bzdety o wysysaniu kasy w tak
  • Odpowiedz
  • 2
@Jah00: Mniej nerwow kolego, to ze sypie Ci sie argumentacja to nie powod do zlosci ;)
W Polsce Uber zatrudnial kilka osob oraz trudnil sie importem pracownikow z Ukrainy, Kazachstanu i podobnych.
Tworzyli miejsca pracy? Tak, dla obcokrajowcow na umowie o gówno, a tymczasem zwykli taksowkarze dostali po dupie.

Finalnie zyskal klient bo ma szybciej i taniej.
W Polsce akurat Uber ma dobra opinie, bo Zlotówy mialy złą, ale w krajach
  • Odpowiedz
W Polsce Uber zatrudnial kilka osob oraz trudnil sie importem pracownikow z Ukrainy, Kazachstanu i podobnych.


@loczyn: Bzdura, początkowo jeździło sporo Polaków, wiem bo sam jeździłem jako kierowca. Niestety jak zaczęły się pojawiać restrykcje i było to pół-legalne to Polacy zaczęli rezygnować i miejsce wypełnili Ukraińcy, którzy mieli dużo luźniejsze podejście do przepisów.

Tworzyli miejsca pracy? Tak, dla obcokrajowcow na umowie o gówno, a tymczasem zwykli taksowkarze dostali po dupie.


@
  • Odpowiedz
Po drugie Tesla też przez wiele lat przynosiła straty na papierze, więc to niczego nie przesądza.


@Jah00: Tesla przeżyła głownie dzięki kredytom udzielonym przez stan Kalifornia. A SpaceX żyje głownie z kontraktów państwowego NASA. Firmy Elona Muska żyją i funkcjonują tylko i wyłącznie dzięki interwencjonizmowi

straty wynikają w tym przypadku (zarówno Ubera jak i Tesli) z dużych inwestycji


W Uberze często opłata od klienta nie pokrywa kosztów usługi. Uber działa na
  • Odpowiedz
Firmy Elona Muska żyją i funkcjonują tylko i wyłącznie dzięki interwencjonizmowi


@random_hero: Musk robi to co każda firma powinna robić, czyli wykorzystuje wszystkie możliwości by zyskać przewagę. Jeżeli inne firmy z tego korzystają, to on też musi, by nie być na straconej pozycji. Jednak nie ma dowodu na to, że jego firmy nie poradziłyby sobie bez tego wsparcia.

HAha! Rozumiem że wszystko co niezgodne jest z Twoim światopoglądem jest lewackie xD
  • Odpowiedz
A dumping może być efektywny tylko na rynku o sztucznie blokowanej konkurencji, czyli na rynku regulowanym.


@Jah00: dumping może być też efektywny jako jeden z elementów służący do rynkowych spekulacji i to na rynku bez sztucznie blokowanej konkurencji. Radzę się zainteresować bardziej sprawą Ubera, bo widzę że wierzysz w ich innowacyjność, tym czasem oni na zamkniętych spotkaniach z inwestorami, akcjonariuszami i osobami zainteresowanymi akcjami Ubera, obiecują gruszki na wierzbie, które według
  • Odpowiedz
@random_hero: Być może tak jest, więc Uber sobie zbankrutuje i na jego miejsce wejdą inni. Właśnie o to chodzi na wolnym rynku, brawo. Co do spekulacji na akcjach to jest inny temat. Co do uczciwości to oczywiście dziś jej nie ma, ja uważam, że wielu obecnych miliarderów dorobiło się nie do końca uczciwie (Gates, Zuckerberg), ale taki mamy system, który to umożliwa. Korporacjonizm i regulacjonizm.
  • Odpowiedz