Wpis z mikrobloga

@LoneRanger: tak, regularnie "buduję" poziom. Ale nie dało to rezultatu (pewnie robię coś źle). Spróbowałam zrobić model ramy dużego okna w blenderze i teraz kombinuję z wstawieniem go na mapę. Potem dodam taflę szyby. Może to da dobry efekt? Nie jestem niestety pewna, czy ten model nie będzie generował problemów, bo UE wyświetlił komunikat o jakimś błędzie związanym z "normalnymi".
@KatpissNeverclean: Te gotowe ściany co są w pakiecie startowym to statich meshe, czy takie same obiekty jak po eksporcie np. z Blendera - one w UE4 w Content Browser mają błękitny pasek przy ikonie.
Brushe BSP nie mają z tym nic wspólnego. Nie możesz wpływać przez BSP na Statich Meshe.
Stwórz sobie taką samą ścianę jak ta biała na obrazku, ale z BSP w trybie Additive. Potem stwórz drugie BSP które
@LoneRanger: ale czytałam, że BSP służą w zasadzie tylko do tworzenia prototypów poziomów i że tak "normalnie" to się ich nie używa do robienia architektury na mapach. Czy tak jest rzeczywiście?

Dziękuję, że poświęcasz czas, żeby mi doradzić. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@KatpissNeverclean: do prototypowania bądź tworzenia mało wymagających gier możesz jak najbardziej korzystać z BSP. One są bardzo fajne do tworzenia pomieszczeń i architektury, ale oczywiście nie stworzysz z nich raczej jakiejś kaplicy sykstyńskiej pełnej detali. Ich wydajność jest gorsza niż w przypadku standardowych obiektów ale jak wspomniałem, jeśli gra jest mało wymagająca to nie ma problemu. Zresztą wydaje mi się, że nawet w produkcjach AAA gdzieniegdzie można znaleźć użyte BSP.
@LoneRanger: ale do ładniejszych pomieszczeń lepiej już używać assetów? Na razie, tak trochę dla zabawy robię wnętrze mieszkania z jednej książki do Unreal Engine. Autorka też używała tam pędzli BSP, ale sama wcześniej stwierdziła, że one są tylko tak właśnie do prototypowania, więc mając w starter content folder z elementami architektonicznymi, pomyślałam, że ich użyję, bo będzie bardziej "profesjonalnie". No i wyszły takie problemy XD

Czy mogę jeszcze o coś zapytać?
@KatpissNeverclean: BSP to i tak tylko ściany, sufity i podłogi - resztę rzeczy które dużo bardziej wpływają na wygląd już trzeba zrobić w programie 3D. Nie dasz rady przecież zrobić ładnej kanapy z BSP. Także ja bym szczególnie na tym etapie nad tym się nie zastanawiał, tym bardziej, że BSP też dają możliwość nakładania materiałów, zmiany ich skali, kierunku ułożenia itd. W UE4 można nawet BSP przekonwertować do Static Mesha :)