Wpis z mikrobloga

Cześć!

BEZ SPOILERÓW.

Chciałbym rozpocząć "DOJRZAŁĄ ( ͡° ͜ʖ ͡°)" dyskusję o cp2077 a mianowicie chodzi mi o powód wydania CP2077 NAGLE.

Jeżeli obejrzycie poniższe filmiki to zobaczycie kilka szczegółów które w CP2077 są i które świadczą o tym że grze poświęcono ogromną ilość czasu.

https://youtu.be/WlbxC18Y9PM
https://youtu.be/3ZlM0Mgl7-8

Poźniej włączycie sobie filmiki z bugami i okaże się gra jest dziurawa w wielu fragmentach i że kilka fragmentów po prostu zostało wrzuconych... na szybko żeby tylko zamknąć projekt:

1. Policja spawnująca się za plecami to ewidentnie jeden dzień pracy i wrzucenie "żeby coś było"
2. Fabuła wycięta - wybory mają bardzo małe znaczenie i jest tylko kilka miejsc w których naprawdę coś się zmieni
3. AI - lub jego totalny brak jeżeli chodzi pieszych na ulicach.
4. Dużo dziur w mapie, niedokończone miasta (pacifica), questy gdzie w komputerach brakuje tekstu, literówki itd. itd.

To wszystko wygląda jakby któregoś dnia do pracy przyszedł prezes i powiedział
- Wszyscy rączki do góry, odkładamy długopisy i klawiatury i wydajemy jutro grę. Młody weź szybko napisz jakiś system policji i lecimy z tym koksem

I właśnie to nagłe zastopowanie prac ciekawi mnie najbardziej, bo na pewno był jakiś powód dlaczego to wygląda tak jak wygląda. Gdyby nie te afery, dopieszczenie tej gry spowodowałoby że mielibyśmy grę która jest absolutnie zajebista (bo potencjał tej gry jest ogromny), a tak zamiast oglądać filmiki takie jak te dwa powyżej oglądamy tony memów, informacji o pozwach, krytyki graczy i reviewbombingu wersji na ps4 i xboxa.... Szkoda że zamiast gadać o questach takich jak "KWESTIA CZASU" czy podwodnych questach Judy, oglądamy samochody jeżdzące wewnątrz innych tekstur i że to głównie o tym, w temacie cyberpunka, słyszą osoby które nawet nie wiedzą o co chodzi w grach.

Moje pytanie brzmi co spowodowało że to się faktycznie tak skończyło i chciałbym żeby pomyśleć naprawdę o wszystkim.

Kilka moich teorii:

1. OBAWA ŻE PS4 ZA CHWILE NIE BĘDZIE POPULARNA - Bzdura, pół roku wystarczy na załatanie tej gry a w tym okresie ps4 wcale nie byłoby mniej popularne.

2. ŚWIĘTA - Najlepszy okres na sprzedaż, ale z drugiej strony firma ma dużo gotówki, wie że zabugowany produkt sprzeda się gorzej i że wydając go w takiej postaci więcej straci niż zyska.

3. DYSTRYBUTORZY I UMOWY Z NIMI KTÓRE NAKŁADALY OGROMNE KARY JEŻELI JESZCZE PRZECIĄGNĄ TO DALEJ - raczej nie, wydaje mi się że takie umowy zakładają poślizgi.

4. ROBILI GRĘ NA PC, A JAK JĄ PRZENIEŚLI NA PS4 TO SIĘ OKAZAŁO ŻE TO NI #!$%@? NIE POCIĄGNIE - zaczęli wycinać rzeczy z gry, usuwać AI które było mocno sprzętowożerne, nie wiedzieli co zrobić żeby to jednak działało oddając grę w ręce modderów którzy im z tym pomogą.

5. MOŻLIWY BUNT NA POKŁADZIE W STYLU WIĘCEJ NIE ROBIMY - #!$%@? SIĘ JAK TEGO TERAZ NIE WYDACIE SKORO POWIEDZIELIŚCIE ŻE DO GRUDNIA ZDĄŻYMY - ten wydaje mi się najbardziej realny...

6. KEANU REEVES - DOSYĆ POPULARNA TEORIA KTÓRA MÓWI ŻE JEGO WYMÓG WIĘKSZEJ ILOŚCI JOHNEGO W GRZE #!$%@?Ł CAŁĄ PRACĘ EKIPY

7. KICIŃSKI DOSTAŁ SIĘ DO POLITYKI I COŚ WIE I SPRAWA MA CHARAKTER POLITYCZNY ALBO COŚ WIE CZEGO MY JESZCZE NIE WIEMY - trochę foliowa czapeczka ale zakładam wszystko.

A jakie Wy macie teorie/wiedzę/znajomych insiderów którzy o tej sprawie więdzą trochę więcej? Dla mnie to zagadka której obawiam się że oficjalnie nigdy nikt nie rozwiąże.

#cyberpunk2077 #cp2077 #grykomputerowe #cdprojektred #burzamysli #gielda
  • 19
@skolfild: Zapomniałeś o najważniejszym, polscy programiści są jednymi z najgorszych na świecie, projekt ich przerósł jak wiedzmin 3 który też był technicznym bublem. Projekt był skazany na porażkę kiedy został zapowiedziany przez polskie studio a to są tylko efekty.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@skolfild: Hmm, konsole nie były powodem cięć, bo rzeczywiście najpierw robili na PC, a potem wyszła po prostu fatalna jakość portu. Ale same w sobie nie spowodowały, że elementy gry wycinano. Do momentu premiery nie wiedzieli jaka będzie jakość portu na PS4.
A reszta to po prostu burdel w zarządzaniu projektem o takiej skali.
@trejn: no właśnie nie, to co jest już w grze skończone i działa jest na naprawdę dobrym poziomie. Miasto jest genialne, postacie i historia tak samo - zobacz te filmiki z detalami wyżej które wstawiłem. Tam ewidentnie ktoś nagle podczas prac wyłączył wtyczkę...
KICIŃSKI DOSTAŁ SIĘ DO POLITYKI I COŚ WIE I SPRAWA MA CHARAKTER POLITYCZNY ALBO COŚ WIE CZEGO MY JESZCZE NIE WIEMY


@skolfild: co? XD

A w samym wpisie masz dużo racji, w grze są takie szczególy jak np. to, że jakiś totalnie randomowy kontrakt daje ci nową drogę na przejście misji głównej, a policja jest gorsza niż w GTA III.
@skolfild ja myślę, że ustalili termin nierealny na stworzenie gry. Widocznie się przeliczyli ustalając premierę na wiosnę i nie mogą jej przesuwać w nieskończoność. Sądzę, że u góry pojawił się deadline i ktoś na dole postanowił, że zrobimy ile można. Możliwe, że kolejne przeciągnięcie terminu premiery spowodowałoby, że poleciałby dobre stanowiska i głowy dyrektorów. Poza tym myślę, że to porostu jest polska mentalność. Ja pracuję w IT w sumie na niskim szczeblu
@skolfild: Na poczatku zbyt ambitnie podeszli do gry, jak usuwali kolejne elementy to gracze byli rozgoryczeni, więc ciągnęli ten wózek z obietnicami. Premiera była coraz bliżej a oni byli ciągle w dupie xD Przesunęli date premiery 3 razy, gracze mocno #!$%@?, akcjonariusze #!$%@?, zarząd #!$%@?, pracownicy #!$%@?. Co mogli zrobić? Jakby 4 raz przesunęli premierę to i tak dużo by to nie pomogło, bo potrzebują pewnie ponad pół roku na dopracowanie.
@skolfild: mi się wydaje, że zrównali grę do o starej generacji jak w panikę wpadli, że nie chodzi albo druga opcja to, że odeszło kilku kluczowych programistów, którzy wszystko ogarniali, a juniorzy sami polegli.
@spinor: zastanawia mnie to, że w 2018 roku tyle naobiecywali a data premiery miałabyć w kwietniu 2020 więc każdy wnioskował, że oni to wszystko już mają o czym piszą, a oni nie mieli nic i to dopiero robili xD jakim cudem oni chceili to wszystko zrobić w niecałe dwa lata ?
@skolfild: A propos punktu 4 to z tego co pamietam to kiedyś pojawiały się głosy, że nie będzie wersji na konsole ówczesnej generacji, bo są już za słabe żeby to pociągnąć. Wychodzi na to, że ktoś/coś ich przekonałoo żeby zrobili szybkie porty na ps4/xboxa
via Wykop Mobilny (Android)
  • 6
@skolfild: Polecam sobie obejrzeć ten 48 minutowy gameplay z 2018 bodajże, bo widać ile gotowych elementów wycięli. Kreator postaci jest znacznie uboższy niż to, co było widać na gejmpleju, cutscenki z 3ciej osoby, ale też takie elementy jak interaktywne interfejsy na oknie w mieszkaniu V. Zastanawiam się w zasadzie dlaczego.

Nie chce mi się też wierzyć, że policję sklecili na ostatni moment, w tego typu grach wydaje się to dość istotną
@skolfild: Myślę, że ta gra ich po prostu przerosła. Owszem mieli kasę z preorderów, ale gdyby dalej tę grę przekładali, to część ludzi zaczęła by je zwracać. Dwa, wydali ogromne pieniądze na marketing, ale patrząc po stanie gry, skończenie jej to co najmniej rok, półtora, do tego czasu ta cała kasa wpompowana w promocje po prostu by przepadała. Podsumowując, po porostu nie było ich stać na dalsze przekładanie premiery, choć pozornie
@skolfild:
1. Pol roku na co? Na polatanie bugow i wzgledna optymalizacje na konsolach, a co dalej z rzeczami wycietymi z gry? Poza tym to nie tak, ze caly team sie tym zajmuje kodowaniem i poprawa tego stanu rzeczy, reszta tez cos musi robic.
2. Ile ma gotowki to chyba (?) nie wiemy, a przesuniecie premiery to nie takie ot tak, to przesuniecie calego planu wydawniczego, marketingu itd. Poza tym sa