Wpis z mikrobloga

Wiecie co jest najgorsze w całej nagonce na #cyberpunk2077 i #cdprojektred ? Jedynym powodem, dla którego dostają taką masę hejtu jest to, że są najbardziej popularnym polskim studiem, a ich poprzednie gry były na tyle udane.

Od czasu wydania #wiedzmin3 patrzy na nich cały świat, tak jak na Ubisoft, Blizzard, etc. W tym momencie nie mogą wydać gry bez wielkiej akcji marketingowej i wielkiego hype i każdy liczy na następce wieśka, przy czym wiadomo, że trzecia gra z tego uniwersum, w tym samym stylu, w tak krótkim czasie może zwyczajnie się przejeść. Coś wydać muszą, na czymś muszą zarabiać, więc postanowili spróbować innej konwencji. Jako studio robią to po raz pierwszy, z doświadczeniem w budowie fabuły, ale bez żadnego doświadczenia w mechanice strzelania, jazdy autem, etc.

Zbyt krótki deadline, bugi, brak doświadczenia zespołu, chaos produkcyjny, dziwny system walki i przestarzały silnik graficzny? Tak w zasadzie dokładnie powstawał pierwszy #wiedzmin . Nie był grą wybitną, nie był tragiczny, ale otworzył im furtkę do stworzenia drugiej i trzeciej części, w której już z doświadczeniem zrobili to lepiej. I też są tam bugi.

Być może hype jest za duży jak na tę grę. Być może było za mało czasu, są zmuszeni wydać ją z błędami. Być może zamiast świetnej gry wyjdzie gra poprawna, albo nawet słaba. Jednak na pewno otworzy im to drogę do nowej marki. W końcu fallout 2 był lepszy od 1, morrowind od buggerfalla, AC, COD, Gothic i masa innych serii.

Po doświadczeniach z poprzednich produkcji możemy być kilku rzeczy pewni - studio jest w stanie zrobić świetną fabułę i pracować pod presją czasu, więc na pewno błędy, które widzimy, zostaną szybko naprawione, a i istnieje spora szansa, że przedstawiona historia obroni się sama. A jeśli nie i jednak będzie kompletna klapa? Cóż, jestem pewien, że i tak wyjdą na plus, będą kontynuować swoją pracę i być może odkupią swoje winy sequelem, na który i tak wszyscy się rzucą.
  • 8
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@ProgramistaHTML: gdyby robili ta grę orzez 2 lata i dorzucali do gazetki za 19.99 nikt by nie plakał, ale to trwalo 8 lat i żądają za to kwotę jak za gotowy sprawny produkt.
Jedynym powodem, dla którego dostają taką masę hejtu jest to, że są najbardziej popularnym polskim studiem, a ich poprzednie gry były na tyle udane.


@ProgramistaHTML: Nie. Powodem jest ogromny naklad kasy, czasu i obietnic, a gra jest #!$%@?.