Wpis z mikrobloga

Mirki, mam poważny z MacBookiem Air i potrzebuję pomocy. Dzisiaj a raczej wczoraj używałem go normalnie aż do około godziny 22, kiedy to przy próbie zalogowania po uśpieniu, zawiesił się. Spróbowałem zatem uruchomić ponownie, co skutkowało tym, że na środku ekranu pojawił się folder ze znakiem zapytania w środku. Wpisałem w Google o co może chodzić i szybko na stronie Apple znalazłem poradnik. Nie miałem kopii w time machine, ale też nie miałem na tym laptopie jakiś ważniejszych plików, w związku z czym zdecydowałem się na zainstalowanie na nowo macOS (w wersji Catalina, szczerze nie pamiętam na jakiej laptop jechał wcześniej, ale zawsze uaktualnienia robiłem normalnie). Chciałem zainstalować zgodnie z wytycznymi na dysku „Macintosh HD”, ale wyskoczyło powiadomienie, że na tym dysku to niemożliwe, więc spróbowałem na „Macintosh HD - Dane”. Odczekałem pół godziny i po ponownym uruchomieniu (uruchomienie w ramach instalacji, sam niczego nie ruszałem) nagle wyskoczyło powiadomienie, że instalacja nie powiodła się. Tym razem sam ponownie uruchomiłem laptop i tym razem opcją do instalacji był „macOS High Sierra”, jednak nie można było wybrać dysku, na którym moznaby taką wersję zainstalować. W związku z tym znowu uruchomiłem ponownie i aktualnie próbuje po raz drugi zainstalować macOS Catalina. Niestety nie znam dokładnych parametrów laptopa, ponieważ był on prezentem. Mam go od czerwca 2018 roku i dotychczas nigdy nie sprawiał żadnych problemów, ostatnio też nigdzie mi nie spadł czy coś, nic nie wskazywało na jakiekolwiek szkody, dlatego jestem trochę w szoku. Ktoś kiedyś spotkał się z taką sytuacją albo ma jeszcze pomysł jak rozwiązać problem? Byłbym ogromnie wdzięczny. Pewnie po wpisie widać, ale nadmieniam, że na laptopach i komputerach się absolutnie nie znam. Nawet jeśli teraz instalacja się powiedzie, to chciałbym wiedzieć z czego to się wzięło i czy da się zapobiec takiej sytuacji.

#macbook #pomocy #software #naprawalaptopow #informatyka #apple #macos #mac #macbookair
  • 4
@Lordon: Tak niestety było, zaniosłem do naprawy i tam stwierdzili, że dysk popsuty, na szczęście poważne dane trzymałem w chmurze i stosunkowo tanio wszystko załatwiłem. Polecam przy okazji wszystkim trzymanie danych zawsze w jakimś bezpiecznym miejscu, jeśli nadejdzie taki przypadek jak u mnie to spora oszczędność czasu i pieniędzy. Dziękuję wszystkim za pomoc!