Wpis z mikrobloga

@Syskiev: stety-niestety ze względu na bezpieczeństwo nie ma co na to liczyć. Zobaczymy co przyniesie 2022, może jednak merc się wycofa i przestanie prześladować kolejny sport ;)
  • Odpowiedz
@Syskiev: zdecydowanie, krotsze bolidy to po prostu wieksze widowisko. Obecne to jak ogladanie wyscigu kontenerowcow

Moze gdyby wypieprzyc 80% elektroszajsu to by sie znalazla przestrzen na zmniejszenie bolidu bez istotnego pogorszenia bezpieczenstwa

No ale tutaj zostaje pytanie czy f1 w koncu ma wyznaczac jakies standardy przyszlosci czy nie. Ja bym chetnie poogadal brutalnie proste bolidy pozbawione elektroniki, ale czy jest jeszcze na to miejsce?
Silnikow czysto spalinowych nie da sie rozwijac
  • Odpowiedz
@rolnik_wykopowy: to też, ale długi "nos" jet raczej tylko dla bezpieczeństwa. Co do MGU-H i MGU-K, to np ferrari wydłużyło swój bolid chyba w tym roku dodając pustą przestrzeń za silnikiem. Owszem, zajmują dużo, ale pewnie dałoby się coś zmniejszyć.
  • Odpowiedz
@Kosmateus: Nie jestem ekspertem, ale na moje pojmowanie bezpieczeństwa w trakcie wypadków: więcej miejsca między kierowcą a przeszkodą w którą uderza, więc więcej miejsca do wytracania energii. Można budować większe i mocniejsze monokoki.
  • Odpowiedz