Wpis z mikrobloga

Ostatnio złapał mnie stres, bo żeby utrzymać licencjata na UW z filologii angielskiej, muszę zdać egzamin z INNEGO języka niż angielski na poziomie b2....jestem na poziomie początkującym z hiszpańskiego i boje się ze nie ogarnę tego w rok... (w czerwcu nawet się nie łudzę, ze zdam, liczę na termin wrześniowy). Jakie macie sposoby do polecenia do nauki? Słucham radia, korzystam z książek „hiszpański w tłumaczeniach” zarówno słownictwa i gramatyki z tej serii. Co jeszcze mogę zrobić by przyspieszyć naukę? Ogólnie mam zdolności językowe, tylko nie wiem jak to wszystko ułożyć bym faktycznie się nauczyła ( ͡° ʖ̯ ͡°) #hiszpanski
  • 10
@addddd: programowe B2 z hiszpańskiego w rok? Do zrobienia, ale czy osiągalne dla normalnego człowieka? Nie wydaje mi się. Ale bym się nie poddawał (przejmował?) na Twoim miejscu, bo to brzmi jak demagogia, tak jak pisze @r4do5
@addddd myślę że jak znasz angielski to najprościej Ci będzie uczyć się czasów przeszłych metoda porównań. Są mniej więcej podobne w zastosowaniu i czasem nawet strukturze.

Polecam też duolingo ale nie aplikacje a podcast na Spotify. Są to nagrania pół po angielsku ok 20min, pół po hiszpańsku, bardzo przyjemne do słuchania.

Mi naukę przyspiesza też pisanie tekstów na jakiś temat wybrany przeze mnie. Tu fajnie jakby ci ktoś te prace sprawdzał ale
@addddd: jak poświęcisz czas na nauke to dasz radę wejść na prawdziwe B1. Wg mnie hiszpański jest też dużo łatwiejszy dla Polaka od angielskiego. Ja po kilku tygodniach nauki samemu umiałem już sklecić jakieś zdania. Po roku nauki angielskiego nie umiałem nadal nic.
@Lody_o_smaku_wody: Ślicznie dziękuję! () na pewno obczaję podcasty i ten kanał na youtubie, bo jestem słuchowcem. Pomysł z pisaniem tekstów też jest super, tak nauczyłam się właśnie pisać całkiem niezle po angielsku co baaardzo pomogło mi w zdaniu certyfikatów i później na studiach.